Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke enkeltmandsvirksomhed - hyggevirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at google mig til et svar, men synes ikke jeg har kunne finde et svar der passer til min type virksomhed.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed jeg har som hyggevirksomhed i fritiden. Der er minimal til ingen aktivitet og jeg ønsker nu at lukke den.

Men jeg er lidt i tvivl i forhold til det minimale udstyr jeg har. 

Jeg har en mac der nu er ca. 6 år gammel (med en nypris på omkring 10.000) og en desktop pc (med en nypris på omkring 4000) der er lige omkring 5 år gammel. Hvordan skal jeg håndtere det? 

Kan se, at jeg skal købe det af virksomheden - som jo lukkes. Og så tænker jeg, at det ikke kan være særlig meget værd. 

Derudover har jeg en lille smule moms jeg skal betale. 

That's about it.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal blot få en form for markedsvurdering af det udstyr - hvad ville det koste at købe noget sådan i DBA. og så er det hvad du skal betale med moms for det. Sæt ikke kunstigt lavt, det er jo små penge og det er jo penge fra dig selv til dig selv - blot lidt skat og moms i det og der er ingen grund til at have besværlige diskussioner om det med skat

Momsen afslutter du og du skal så i 2022 årsopgørelsen redegøre for at alt købt er taget ud igen

Du kan læse om at lukke virksomhed her  http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. 

Jeg var lidt forvirret i forhold til processen. Men som jeg forstår dig, så lukker jeg virksomheden og så oplyser jeg via 2022 årsopgørelsen, værdien af det jeg har taget ud og betaler skat af det, og altså ikke sende en faktura til mig selv på værdien af f.eks. af computeren?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en helt fin måde - sende en faktura med moms som det jo skal være - og så får du indtægten i den EMV og samme med andre aktiver og evt varelager som er til indkøbspris + moms - på faktura - indtægt i EMV som du så beskattes af når du lukker

Oplysning til skat er bare at de vil have bekræftet hvad du har gjort men selve indtægten skal du jo have ind med moms i den EMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)