Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel når man har et APS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det med kørepenge, når man har et APS, bilen er ikke registreret som firmabil, altså udgifter går som privat. Hvis man har forskellige arbejdssteder, kan man så udbetale km-penge til sig selv fra firmaet altså der hvor firmaet er registreret. Eller hvordan registrerer man det ellers i regnskabet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ejer af ApS og ved brug af din egen bil og kørsel for firmaet til kunder mm (ikke hjem til arbejde hvor det er befordringsfradrag), kan du efter meget nøje kørebog (du kontrollerer dig selv) få udbetalt skattefri kørepenge med indberetning til skat sammen med lønnen. Lønnen skal være reel samtidigt, ellers ikke kørepenge - regn mindst 17.000 svarende til fuldtid

Læs https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk på det som hvis ikke du selv ejede virksomheden, hvad skulle du så dokumentere når du kørte ud til en kunde?

Der ville du umiddebart skulle godtgøre antallet af kilometer fra arbejdspladsen til kunden, samt på én eller anden måde dokumentere hvad du lavede hos kunden.

//Mathias

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med løn. Kørselsregnskab er klart, men her drejer det sig om at regning fremsendt kun lyder på det antal timer, der er brugt, kørsel bliver ikke faktureret til kunden Og hvad hvis man flere gange om måneden kører til samme kunde, er der så noget man skal være opmærksom på. Og hvis man kører til mange kunder, er der så også nogen grænser, man skal være opmærksom på. Det gik også på om man udbetaler beløbet til sig selv og så oprette en konto, der kan hedde km-penge. På forhånd tak

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste du mit link overhovedet? https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html  og under ejer ApS?

Første punkt er, at man KUN kan få skattefri kørepenge efter kørebog udbetalt hvis man har en helt reel løn. Ellers 0 kr og reel løn regnes for fuld tid ca 17.000 kr md mindst

Man kan ikke betale sig noget som helst i kørepenge uden det sker sammen med lønnen og indberettes til skat som netop - skattefri kørsel

60 dages reglen gælder også - så den skal med, men først og fremmest KUN ved at indberette det sammen med en helt reel løn og udbetale med denne løn kan du få skattefri kørsel som ApS

Kørebog og kravene til den er store når du er ejer, da du jo kontrollerer dig selv, så skat kan let forkaste

Hvad du fakturerer kunden for kørsel har intet med kørebog og fradrag og gøre _ det er bare en aftale mellem dig og kunden hvis du fakturerer kørsel med samme moms som varen/ydelsen, men det påvirker slet ikke fradrag om du gør det eller ikke - du må kalde det kørsel eller - ekstra - eller hvad du vil, det påvirker ikke fradraget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Jo, jeg havde skam læst dit link og også herfra videre til skat. har bare svært ved helt at forstå det. Men nu giver jeg det videre til rette vedkommende, som så må finde ud af, hvad der skal gøres.

Faktisk læser jeg tit dine svar med stor interesse og vil da også gerne sige tak her fordi du har lyst til at svare.

Venlig hilsen

Jeanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint - hvis den du giver videre til er din kunde, som betaler dig kørsel, så kan denne ikke gøre det skattefrit eller fixe fradrag på nogen måde. I ApS kan du alene få fradrag ved selv at modtage reel løn med indberetning af samtidig skattefri kørsel. Den der betaler dig, gør det bare med fradrag og du får det som skattepligtig indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)