Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af ApS med midler - 37% Skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg lukker mit ApS nu med f.eks. DKK 300.000 på kontoen og det ikke har andre aktiver eller nogen som helst gæld er det så billigst for mig at udbetale det DKK 300.000 i løn til 37% SKAT (Er opmærksom på topskattegræsen) ved lukning og afvikling af APS'et ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad der står på kontoen er som sådan ligemeget - men hvis du mener at de 30.000 er egenkapitalen når alle varer er solgt ud med moms og alle aktiver der måtte være afskrevet er taget ud med moms - selskabsskat og alt betalt - så vil de 300.000 der måtte være efter en lukning blive beskattet med 27/42% af den del der overstiger den oprindelige stiftelselseskapital

Løn kræver giver en skat på ca 40% op til topskat (de 37 må være trækkort men det er jo efter fradrag som er udnyttet så samlet ca 40%), og så kan du jo se om de 27/42% er mindre - samlet - om du feks i forvejen anvender loftet for de 27% på andre aktier osv (dobbelt loft ægtefæller) - det vil nok vise sig ret ens

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kvik reply John.


Alt er solgt. Alle kreditorer, SKAT og moms er afregnet og betalt og alt er afskrevet. Kun bankkonto tilbage.

Selskabet har en skattemæssig underskudssaldo fra tidligere regnskabsår som er ca. 40k større end overskuddet i det regnskabsår som jeg lukker med nu hvis selskabet afvikles. Der skal derfor ikke betales selskabsskat af det forventede skattemæssige overskud.

Så alt som er tilbage er saldo i banken, som der udbetales max udbytte af til 27% det resten er det åbenbart næsten det samme om det udbetales som løn eller til 42% 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke som udbytte (men samme skat) - som skat af unoterede aktier hvor du angiver beløbet i rubrik 67

Jeg ved ikke hvordan du har lukket eller vil - men formentlig vel ved skatteerklæring (personlig hæftelse hvis kreditorer måtte være glemt) som vist her som erklæring mellem mulighederne http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html og så provenu ud minus opr indskudt kapital = overskud - skat af handel med unoterede anparter til rubrik 67 og her skatter du efter aktieskat 27/42% (og har du og evt ægtefælle udnyttet bundfradrag, ja så 42% samlet - nok kun en procent over løn inden tipskat -  afhængig af om du betaler kirkeskat og kommune%  - som så bare også udløser lidt betaling til ATP samlet, barsel osv - og det kan jo udsætte din lukning, hvis du ikke er helt færdig med al betaling  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)