Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR - Lead fra underforhandler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Løsning
Tilmeldt 9. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi er i dialog internt omkring vores GDPR retningslinjer og er lidt i tvivl omkring et enkelt punkt i GDPR lovgivningen.

Vi er leverandørled af varmepumper og sælger dem udelukkende til VVS og el-installatører. Når en installatør, sælger til en slutbruger, kontakter de os med en ordre samt persondata (navn, adresse, tlf.nr. og email) på slutbrugeren.

Den data bruges til to ting;

1 - For at ønske dem tillykke med deres varmepumpe, samt give dem en kort startvejledning i produktet, fjernstyring og tilbyde dem udvidet garantiordninger.

2 - For at kunne opsætte deres konto på varmepumpens fjernstyringssystem, så kunden kan indstille sin varmepumpe uanset hvor han eller hun befinder sig i verdenen (opsætning på platformen kan kun gøres af os og ikke af slutbruger).

For at ovenstående er lovligt, er det så "nok" at blot sende slutbrugeren en mail, der beskriver at vi har fået oplysningerne fra installatør, og vi ønsker at høre om vi må kontakte dem angående ovenstående og derved opbevare deres persondata, samt linke til vores persondata side på hjemmesiden.

God dag :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville ikke som leverandør sende uopfordret mail til kunder der ikke har bedt om det - det er markedsføringslov og ikke GDPR

Hvs jeg køber en siemens vaskemaskine i Elgiganten, giver det ikke Siemens automatisk ret til at kontakte mig elektronisk

Jeg ville få forhandleren til - ved bestillingen, at få kunden til at tage stilling til, om de vil anvende jeres tilbud - mon ikke de fleste krydser ja

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kokkedal
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Fra  RN Consulting Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med dig John. 

Lad endelig kunden vælge denne service til, fremfor at den kommer snigende og kunden undre sig over hvem der har givet deres oplysninger videre til 3 part.

Hilsen 

René 

GDPR - nørd 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

René Nørbjerg:

Jeg er helt enig med dig John. 

Lad endelig kunden vælge denne service til, fremfor at den kommer snigende og kunden undre sig over hvem der har givet deres oplysninger videre til 3 part.

Hilsen 

René 

GDPR - nørd 

gdt at høre - selv om et er en gammel debat, men. Så forstår jeg måske ikke hvorfor jeg skiulle have 1 stjerne ud af det :) 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)