Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklmation - Hvem betaler emballageomkostninger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Hvem betaler emballageomkostninger ved reklamation?

Jeg har været inde og læse på forbrug.dk, hvor der står:

"Er en klage omfattet af reklamationsretten, skal afhjælpning være gratis for kunden. Som sælger skal du i den forbindelse betale alle udgifter, også transport."

Der står samtidigt "Hvis du forlanger, at varen er pakket ind på en bestemt måde, fx i formstøbt plast, må du sende emballagen til kunden. Du kan ikke forlange, at kunden stadig har den originale emballage.".

De modsiger lidt hinanden... Skal det forstås som, at køber betaler for emballageomkostninger så længe, at sælge ikke stiller specfikke krav til emballagen?

Med venlig hilsen.

Kogt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunden ansvarer for retur og indpaking med mindre DU stiller krav om noget helt specielt kunden ikke kan finde (f.eks originalemballage hvis den er røget ud) - og du kan sågar skrive klart i dine betingelser, at kunden også står for returfragt - mens du så skal fremsende igen for din regning

Jeg personlig springer ud af kurven - Jeg returnere meget lidt, men skulle det ske, (og det er vel en af 100) så elsker jeg, at de har sørget for at emballage er let at genbruge og der er retursedler lige til at klistre på
Det viser deres tillid til eget produkt for mig - at de har få retur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. 

Gælder det også, hvis kunden under reklamation returnerer varen for en tilbagebetaling? Og ikke fremsendelse af nyt produkt.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
…og du kan sågar skrive klart i dine betingelser, at kunden også står for returfragt

Det er vigtigt at huske på, at reglerne for returnering pga. fortrydelsesretten og returnering pga. reklamation ikke er de samme.

Kunden skal ikke betale for returnering pga. reklamation, uanset hvad der skrives i betingelserne.

Tilmeldt 8. May 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men skal forbruger betale emballageomkostninger ved reklamation?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved reklamation er jeg faktisk usikker - så dee må andre svare på - JEG ville hjælpe min kunde - det giver for mig langt mest - ved reklamation har du pligt til at gøre det lettest muliigt for kunden - og meget store ting kan du have pligt at hente

vh John Hannoveer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)