Hej Amino, Hvem betaler emballageomkostninger ved reklamation? Jeg har været inde og læse på forbrug.dk, hvor der står: "Er en klage omfattet af reklamationsretten, skal afhjælpning være gratis for kunden. Som sælger skal du i den forbindelse betale alle udgifter, også transport." Der står samtidigt "Hvis du forlanger, at varen er pakket ind på en bestemt måde, fx i formstøbt plast, må du sende emballagen til kunden. Du kan ikke forlange, at kunden stadig har den originale emballage.". De modsiger lidt hinanden... Skal det forstås som, at køber betaler for emballageomkostninger så længe, at sælge ikke stiller specfikke krav til emballagen? Med venlig hilsen. Kogt |
Kunden ansvarer for retur og indpaking med mindre DU stiller krav om noget helt specielt kunden ikke kan finde (f.eks originalemballage hvis den er røget ud) - og du kan sågar skrive klart i dine betingelser, at kunden også står for returfragt - mens du så skal fremsende igen for din regning
Jeg personlig springer ud af kurven - Jeg returnere meget lidt, men skulle det ske, (og det er vel en af 100) så elsker jeg, at de har sørget for at emballage er let at genbruge og der er retursedler lige til at klistre på
Det viser deres tillid til eget produkt for mig - at de har få retur
vh John Hannover