Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Oplysningsskema/selvangivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg står i den situation at jeg er ved at lave mit anpartsselskabs første årsregnskab, med tilhørende oplysningsskema (selvangivelse).

Jeg har fået lavet årsrapporten, ført den gennem en generalformsamling og fået den godkendt, i året var der et lille underskud, som jeg nu vil selvangive i oplysningsskemaet.

Men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg udfylder oplysningsskemaet korrekt.

Jeg er nået til rubrik 076 hvor jeg har indtastet selskabet underskud, der er ingen tidligere underskud jeg kan/skal modregne i rubrik 003, så den har jeg sat til 0.

Når jeg går videre herfra og til Ultimo Underskud, og videre herfra til konsekvens får jeg nogle tal der overrasker, med stor sandsynlighed fordi jeg har lavet en fejl undervejs..

Specifikt er det rubrik 085 underskudssaldo til modregning i fremtidig.. der ikke lander hvor jeg havde forventet, her står hele underskuddet(beregnet af SKAT)?

Er der én der kan hjælpe med fald grupper i udfyldelse af felter her, eller eventuelt kender et link til en side der har de nødvendige oplysninger?

Det er muligvis min beregning af skattemæssigt underskud til fremførelse i fremtidige år (i mit årsregnskab), der er fejlbehæftet. Jeg har forsøgt at finde ressourcer på nettet der forklarer hvordan dette behandles i årsregnskabet, men er usikker på min fremgangmåde - er der eventuelt nogen der kan beskrive eller linke til en ressource der forklare det på en god måde?

Alt hjælp modtages med kyshånd!

Mvh

Michael

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det bedste er nok at få lidt online-hjælp fra en revisor, men jeg kan prøve at forklare lidt her..

Først og fremmest er virksomhedens resultat i bogføringen (resultat før skat) ikke (nødvendigvis) det samme som den skattepligtige indkomst. Visse indtægter og udgifter (eller dele deraf) skal trækkes fra eller lægges til for at komme fra "resultat før skat" til "skattepligtig indkomst".

Hvis der er et skattemæssigt underskud på f.eks. 100.000, så får man ikke 22.000 kr udbetalt af skat. I stedet kan de 22.000 under visse forudsætninger indregnes i årsrapporten som et tilgodehavende. De 100.000 går ind på "underskudssaldoen". Hvis selskabet året efter får en skattepligtig indkomst på f.eks. 150.000, så bruger selskabet sin underskudssaldo og skal således kun indbetale 22% af 50.000 til Skat.

Håber at det bidrager til forståelsen...

vh Steffen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)