Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån fra virksomhed til virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ejer nogle virksomheder, som alle er økonomisk sunde. Men i det ene firma ønsker jeg at købe en maskine til et beløb der overstiger det der står på kontoen. I et andet firma står der flere penge på kontoen, fordi udgifterne er meget små.

Må jeg låne penge mellem mine virksomheder, hvis jeg udarbejder et lånedokument og betaler af på samme vis som jeg ville gøre til låneudbydere eller en bank.

Eksempel:

Firma A låner 100.000 af Firma B og Firma A betaler lånet tilbage med i rater á 5.000 indtil 105.000, så Firma B tjener 5.000 på lånet.

Begge firmaer er ApS, hvis det gør nogen forskel. Altså ikke enkeltmandsvirksomheder.

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne oprette lån. Du skal beregne markedsrente og her kan ofte 6-7% være tal skat lever med, men udgangspunktet er, en rente der svarer til det den der låner pengene, skulle betale i bank eller tilsvarende. Skriftligt lånebrev - og transaktionen med i kontrollerede transaktioner ved selskabsselvangivelsen og desværre ikke fradrag hvis pengene tabes som alm lån

Du må godt bruge overkurs som du besskriver - her ville jeg så nok tage lidt mere igen mest fordi, hvis man tager for lidt, så kan skat sætte moddtager i skat af den rente der ikke blev modtaget uden man får den og uden fradrag for betaler. Nok over et år tage 107 t for 100 t

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)