Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping regler udenfor EU.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er druknet i dropshipping-regler-junglen - og jeg får en fornemmelse af at det er en umulighed at udføre. Håber derfor i kan hjælpe.

Antag dette scenarie:

Jeg driver en webshop, som udelukkende sælger produkter til private forbruger udenfor EU. Leverandøren befinder sig også i udlandet og sender direkte til kunden samt tager i mod returneringer og reklamation - derfor vil produkterne ikke havne indenfor EU.

Jeg kan forstå at jeg skal i dette tilfælde import- og eksportregistreres og dertil have en eksporttilladelse.

Men:

1. Hvad skal jeg ellers have ordnet af dokumentation, licens, tilladelser osv i forbindelse med etablering, så vel som løbende drift.

2. Og hvad skal jeg betale af moms, told osv.. når der sådan set ikke er tale om import/eksport i fysisk forstand?

Hilsen en meget forvirret og nysgerrig iværksætter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

NysgerrigIværksætter4:
jeg får en fornemmelse af at det er en umulighed at udføre

Din antagelse er nok ikke helt forkert forkert, eller rettet sagt næsten umulig at gennemføre, for du skal kende til de nationale regler mht. told, licenser, tilladelser der gælder for alle de lande du vil sælge til.  Så hvorfor overhoved give dig i kast med det?  Tingene ville være langt lettere hvis du eksportere varerne fra EU til et ikke EU land. 

1) Umuligt at sige da det vil afhænge af hver enkelt land du eksportere nationale regler. 

2)  Du er ikke eksporttør eller importør, da varen ikke importeres eller Eksporteres fra EU. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

NysgerrigIværksætter4:

Jeg driver en webshop, som udelukkende sælger produkter til private forbruger udenfor EU. Leverandøren befinder sig også i udlandet og sender direkte til kunden samt tager i mod returneringer og reklamation - derfor vil produkterne ikke havne indenfor EU.

Jeg kan forstå at jeg skal i dette tilfælde import- og eksportregistreres og dertil have en eksporttilladelse.

nej ikke når varen ikke er i DK og sendes fra DK men:

Din leverandør udenfor EU kan ikke sende til nogen private uden at lægge moms på hvis det er inden for samme land (ex USA til USA) - det vil kræve, at du har firma med i landet - så leverandøren kan sælge til dit firma i landet, og du så kan tillægge den lokale VAT - og

Hvis leverandøren sender fra et uden for EU land til andet uden for - eller inden for EU (f.eks kina til USA eller Danmark) så vil din kunde skulle betale told og moms og div gebyrer  for at få varen udleveret fra told, og den pris kender hverken du eller andre, så det bliver kundens overraskelse.

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html   det du vil duer generelt ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Tingene ville være langt lettere hvis du eksportere varerne fra EU til et ikke EU land. 
tvivler på kunden i det ikke EU land vil blive begejstret over, at varen skal gennem told og pålægges moms, men ja - det er jo  i alle fald muligt. Lidt usædvanligt, hvis ex en USA borger, skulle ville købe en vare fra Tyskland via dansk webshop - men alt er jo muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
tvivler på kunden i det ikke EU land vil blive begejstret over, at varen skal gennem told og pålægges moms, men ja - det er jo  i alle fald muligt.

John

Med din store viden burde du da vide at der er noget der hedder toldoplag, så undgår man at skulle betale told/ afgifter ved import til EU, naturligvis forudsat at varen reeksporteres til 3. lande.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2230077  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
tvivler på kunden i det ikke EU land vil blive begejstret over, at varen skal gennem told og pålægges moms, men ja - det er jo  i alle fald muligt.

John

Med din store viden burde du da vide at der er noget der hedder toldoplag, så undgår man at skulle betale told/ afgifter ved import til EU, naturligvis forudsat at varen reeksporteres til 3. lande.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2230077  

jeg forstår det som, at han vil dropshippe direkte fra et land uden for EU til en andet land uden for EU privat modtager - (det er jo sådan dropshipping foregår - og ikke via noget hverken toldlager eller andet) -

Hvis varen bare udleveres fra leverandør uden for EU til  privatkunde i et andet land uden for EU (eller indenfor for den sags skyld) - SÅ er det vel den tunge vej for køber - privat kunden - at der nu kommer told, moms gebyr osv på for at få varen ud i DK

Jeg svarer alene på, hvis man vil dropshippe DIREKTE fra f.eks Kina eller USA til udlevering til privat kunde i det land (som vel er definition på dropshipping - direkte fra en leverandør til ens private kunde i det land denne nu måtte bo i) og det er sådan jeg har læst problemet her?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)