Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning om valutasalg i/på international han

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvad siger lovgivning vedrørende salg af valuta, såfremt det sker fra internationale farvande.

Og hvilken tilladelser kræves for at sælge i det farvand.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis køber/sælger befinder sig i et land - så det lands lovgivning - uanset hvor veksling sker - det land hvor den der veksler har sin konto.

Jeg tør ikke sige hvad der hører til hvis salget sker fysisk i internationalt farvand uden at en bank i land er involveret, men vil klart mene det vil være landet som skibet er registreret i der så styrer det - dansk skib - dansk lovgivning - uanset internationalt farvand

Ring evt til scanlines og hør om de veksler penge på deres færger og hvilke regler det måtte gælde for det

En ros skal du have, du har da fantasi i dine indlæg - ikke voldsomt kendt med valuta eller aktiesalg fra internationalt farvand, nok noget nogen virkeligt har checket af hvis de virkeligt fik den ide som lyder meget vanskelig - uden en bank i et land involveret - vil du have kontante valutaer i kuverter på skibet. Ellers vil der jo skulle konti til hvor pengene befinder sig før og efter veksling, og så styres det af de lande disse konti ligger i.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere spurgt om de samme ting, det er blot for at huske mig selv på at den er sku go nok...

 

Lovgivninger er der sku ikke for at beskytte os....

 

Verdens første kiosk som sidder fast på international farvand - hvor man køber med valuta og betales tilbage i valuta :D 

 

Er du min kommende investor eller sponsor,

 

John?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:

Verdens første kiosk som sidder fast på international farvand - hvor man køber med valuta og betales tilbage i valuta :D 

 

Er du min kommende investor eller sponsor,

nej - jeg tror heller ikke på nisser du - og tror overhovedet ikke det er gennemtænk for at være ærlig - så ikke en bøjet 5 øre ville jeg smide i de pjat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

AllRoundMan:

Verdens første kiosk som sidder fast på international farvand - hvor man køber med valuta og betales tilbage i valuta :D 

 

Er du min kommende investor eller sponsor,

nej - jeg tror heller ikke på nisser du - og tror overhovedet ikke det er gennemtænk for at være ærlig - så ikke en bøjet 5 øre ville jeg smide i de pjat

vh John Hannover

Haha, 😆 du kan sagtens forestille dig de der 80'er 90'er, post-apocalyptiske samfunde, som enten er drevet af pirater, som skal finde nye veje til vækst og økonomi.

Det ikke fordi det er ulovligt eller umuligt, at skabe et parallelsamfund som handler frit med det mere "civiliseret" samfund.

Man kunne sige, vi handler ikke med terrorister...

Så at kalde en motoriseret kunstig ø, som lever af at købe og sælge valuta eller ædle metaller - andet end en lille handels pitstop, væk fra "nettet" (, The Grid) ville nærmest gøre ondt på charmen i det hele.

Spørgsmålet er ikke om det er forbudt, spørgsmålet er om man kan få lov til at handle uden de der "jøde" systemer.

Og det er helt uden at lyde ond eller anti kapitalistisk.

Vh

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT:

 

Eller er drevet af "helte folk" som skal sørger for at man genskaber "lov og orden"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

AllRoundMan:

Spørgsmålet er ikke om det er forbudt, spørgsmålet er om man kan få lov til at handle uden de der "jøde" systemer.

Og det er helt uden at lyde ond eller anti kapitalistisk.

Vh


Det tror jeg mange synes er ret s racistisk

Ja det er vel lovligt formentlig men hvordan du vil få det til t fungere, uden folk kan overføre penge fra det officielle system og modage dine penge igen kan jeg slet ikke se. Du kan jo have en crypto børs på nettet, det er da lovligt - men det land du er borger i skal jo kunne kontrollere dine egne udkom fra forretningen, uanset den sker i internationalt farvand eller hvor- Officielle falutaer kan jeg ikke se hvordan du vil veksle uden at folk enten kommer ud til din båd (og så kan skat jo stoppe trafikken og kontrollere når de er retur i dansk farvend) - eller overfører penge til dig fra et mere normalt sted og du kan aflevere deres veksling det fatter jeg ikke. 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

AT HANDLE MED VALUTA/OG ELLER SELV AT VÆLGE BETALINGS-METODER

Betaling i anden valuta end danske kroner

Fremmed valuta er ikke lovligt betalingsmiddel i Danmark.

Det kan dog frit aftales, at betaling skal ske i anden valuta end danske

kroner.

Ved fordringer udstedt i fremmed valuta kan debitor frit vælge, om

betalingen skal ske i den pågældende valuta eller danske kroner. Væl-

ger debitor at betale fordringen i danske kroner, skal kursen på beta-

lingsdagen anvendes. Dette følger af gældsbrevslovens § 7.

Tager en aftale ikke stilling til, hvilken valuta en forpligtelse skal op-

fyldes i, gælder der en almindelig formodning for, at det er betalings-

stedets valuta, der er gældende1

. Det vil sige, at en person i Danmark,

som indgår aftale om køb af en genstand med en sælger i eksempelvis

Tyskland, vil skulle betale købesummen i euro, hvis betalingsstedet er

Tyskland. Dette gælder, uanset aftalen er indgået i Danmark.

I henhold til aktieselskabsloven og årsregnskabsloven er det muligt for

et selskab at have aktiekapital og aflægge årsregnskab i euro. Tilsvaren-

de giver skattekontrolloven adgang til, at regnskabsføring kan ske i

fremmed valuta efter reglerne i bogføringsloven og årsregnskabsloven,

 

 

Altså som købmand på international farvand, kan jeg frit bestemme hvilken betalinger jeg ønsker, også om i fremmed valuta.... 

Jeg bryder mig ikke om at fremvise forretnings metoder, men konceptet er som beskrevet...⚡🌛

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens, spørgsmålet er jo mere hvilke konsekvenser det har for den der veklser og skal have sine DKK, eller Euro eller USD ud til dig på skibet og få dem tilbage igen. Skal vi gætte på, at ingen bank lader sådanne overførsler ud eller ind køre, da hvidask kontrol er umulig. Det er nok lidt som at komme med crypto fra egen wallet - og årsag til at Saxo og Lunar osv - laver pllatform hvor de kan kontrollere det og dermed veeksle crypto til dkk og omvendt
Held og lykke med det - lad høre når det kører og du tjener på det via gebyr eller kursdiff (som ved alt andet)

vh John Hannovr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 340
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det kan du sagtens, spørgsmålet er jo mere hvilke konsekvenser det har for den der veklser og skal have sine DKK, eller Euro eller USD ud til dig på skibet og få dem tilbage igen. Skal vi gætte på, at ingen bank lader sådanne overførsler ud eller ind køre, da hvidask kontrol er umulig. Det er nok lidt som at komme med crypto fra egen wallet - og årsag til at Saxo og Lunar osv - laver pllatform hvor de kan kontrollere det og dermed veeksle crypto til dkk og omvendt
Held og lykke med det - lad høre når det kører og du tjener på det via gebyr eller kursdiff (som ved alt andet)

vh John Hannovr

Vi vil have købmands vogne (båd taxi) som vil leverer til og fra fastlandet 😆😆

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)