Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg over Ebay - Det værd?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Dette er mit første opslag herinde, og jeg håber det er okay.
Jeg går og drømmer lidt om at starte ud med at sælge ting over ebay - nærmere betegnet tøj jeg køber billigt på loppemarkeder, genbrugsen osv.
Jeg har set en del videoer på youtube med folk som lever af dette, og rent faktisk tjener ret godt på det.

Grunden til at jeg skriver herinde er for at høre om der er nogen der har efarringer med dette?
Jeg er mest bekymret for om det overhovedet kan lade sig gøre med de tårnhøje post priser vi har herhjemme - specielt når hovedparten skal sælges/sendes til udlandet. Jeg har regnet mig frem til at prisen for at sende et alm. stykke tøj vil svare til 20$, hvilket jeg tror de færreste vil benytte sig af.

Personligt så elsker jeg at gå på loppemarked, i genbrugsen osv. Så dette tiltaler mig helt vildt, og hvis det er noget jeg kan få til at køre rundt på et tidspunkt, så ville det være min helt store drøm. Jeg arbejder pt på lager, og har allerede en masse idér til hvordan et evt. setup af lager med fotografering, pakning osv kunne se ud.

Men som sagt så søger jeg folk der evt. har efaringer med salg over Ebay. Og evt nogen der ved præcise priser på pakker til udlandet? Jeg har haft svært ved at finde ud af hvad den bedste løsning er der.

På forhånd tak.
Og beklager hvis mit opslag er lidt rodet. Jeg er ikke så god til at udtrykke mig via skrift :)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må jo enten stole på de youtube vidoer eller ikke. Du kan være sikker på, at det er svært at tjene så du lever af det.
Du skal - hvis du driver brugthandel med køb af brugte varer og salg af disse, registreres med tilladelse hos politiet - og din bank vil givet også forvente erhvervskonto = en pris.

Prøv det - men regn med det er svært at få en levevej ud af det - for ja - der er masser af konkurrence - returvarer - og fragt er høj

Momsregistrer fra start hvis du på nogen måde kan forvente over 50 t salg på nogen 12 mdr periode

Overvej letlæst e-bog eller paperback om regnskab https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du skal - hvis du driver brugthandel med køb af brugte varer og salg af disse, registreres med tilladelse hos politiet - og din bank vil givet også forvente erhvervskonto = en pris.

Skal man virkelig registreres hos politiet, hvis man ønsker at sælge brugte genstande, f.eks hvis man laver en antikforretning?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeps det er udgangspunktet, og man skal også have et fast driftssted hvor varer og lovpligtig kosterbog også skal kunne fines ved egentlig brugtvarehandel (og vre ustraffet) https://politi.dk/drift-af-virksomhed/handel-med-brugte-genstande-og-pantelaanervirksomhed 

Mener samme gælder i de fleste lande, for t udgå bandere sælger tyvekoster i flæng - Tillladelse er ren formsag og koster 80 kr men fast driftssted er ikke nødvendigvis - med en eller anden åbningstid. du kan læse nærmer i linket, for dere er undtagelse hvis de bare indgår som mindre del af noget du ellers handler som nyt og naturligvis ikke for eget private indbo, men hvis hovedbeskræftigelse er køb og salg af brugte varer

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeps det er udgangspunktet, og man skal også have et fast driftssted hvor varer og lovpligtig kosterbog også skal kunne fines ved egentlig brugtvarehandel (og vre ustraffet) https://politi.dk/drift-af-virksomhed/handel-med-brugte-genstande-og-pantelaanervirksomhed 

Mener samme gælder i de fleste lande, for t udgå bandere sælger tyvekoster i flæng - Tillladelse er ren formsag og koster 80 kr men fast driftssted er ikke nødvendigvis - med en eller anden åbningstid. du kan læse nærmer i linket, for dere er undtagelse hvis de bare indgår som mindre del af noget du ellers handler som nyt og naturligvis ikke for eget private indbo, men hvis hovedbeskræftigelse er køb og salg af brugte varer

Så lærte jeg noget nyt idag :)

Men det giver jo et eller andet sted også god mening.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Sep 22
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom du igang med at sælge på ebay? Jeg vil også gerne igang på en større platform men ved ikke helt hvilken. 

Jeg sælger nyt outlet tøj.. 

Råd modtages gerne :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)