Jeg overvejer at oprette et affiliate program for Toast Forums (www.toastforums.com), for at øge synligheden og salget af produktet. Er der nogen der har erfaringer med affiliate programmer, og kan anbefale mig hvilken retning jeg skal gå? (Det skal være et affiliate program, der dækker affiliates i hele verden!) Lige p.t. har jeg tre muligheder, som jeg overvejer: 1) Den dyre løsning - at oprette en kampagne via Commission Junction. CJ er store - og kendte. Så jeg ville nok få mange affiliates - men ikke nødvendigvis mange GODE affiliates. 2) Den nemme løsning - at styre affiliates via Plimus.com, som jeg i dag bruger som betalingshåndtering. Affiliate styringen her er dog ikke nær så god som de andre steder - men til gengæld er det nemt (skal bare rette et flueben, så er programmet aktivt). 3) Den selvejende løsning. Den sidste løsning indebærer at jeg køber noget software til at styre mit affiliate program og mine affiliates. Jeg har kigget på Post Affiliate Pro fra www.qualityunit.com. Jeg bilder mig ind at jeg bedre kan styre kvaliteten af mine affiliates på denne måde, og så er der selvfølgelig ingen løbende udgifter... Når I nærlæser ovenfor, kan I sikkert godt opfange at jeg hælder mest til løsning nr. 3. Men er der nogen der ligger inde med en fjerde løsning? Eller alternative produkter? Jeg håber der er nogen af jer, der har erfaringer med dette.
|
Du glemmer en meget væsentlig ting: Affiliate management!
Uanset hvilket system eller netværk du vælger, skal du have en stærk affiliate manager, som kan servicere dine affiliates. Det er et krævende job - og hvis det ikke gøres godt nok fejler programmet, uanset hvilket platform du anvender.
Jeg kan anbefale http://www.pepperjamnetwork.com/ der køres af en af mine gode venner i USA, Kris Jones. De er virkelig dygtige og nogle helt igennem ærlige folk - og de tilbyder også affiliate management som en service, hvis du ikke selv har den nødvendige viden eller tid til at løfte projektet.
Held og lykke med det :)