Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan faktura sendt i 2022 komme med i 2021-regnskabet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en faktura for konsulent-arbejde udført i nov/dec 2021, som jeg sendte i januar 2022 (og som blev betalt i januar 2022).

Da arbejdet er udført i 2021, vil jeg gerne have den med i 2021-regnskabet - men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan jeg gør det, og om det er muligt? (regnskabsprogrammet henfører den automatisk til 2022).

Jeg arbejder som freelancer, har en enkeltmandsvirksomhed og bruger Billy regnskabsprogram.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Bh. Kathrine
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32

Det er helt korrekt som programmet gør. Var det et voldsomt beløb og du kunne bevise du havde pengene til gode, så kunne man overveje i 2021 at afsætte det som tilgode - men det ville let give besvær ved kontrol, og du skulle rode med at afsætte beløbet som tilgode uden moms 2021 og så tage det til indtægt igen i 2022 mod fakturaen
Jeg tror i alle fald ikke det er noget du skal lege "gør det selv med" og kun overveje hvis det er et meget vigtigt beløb og så gerne med hjælp fra skatte/regnskabs kyndig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39

Hej John

1000 tak for hurtigt svar. Det var ikke et voldsomt beløb, men troede egentlig at arbejdet skulle beskattes det år, hvor arbejdet blev udført (så man ikke kan spekulere i skatten). 

Bh. Kathrine 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09

D4hl:

Hej John

1000 tak for hurtigt svar. Det var ikke et voldsomt beløb, men troede egentlig at arbejdet skulle beskattes det år, hvor arbejdet blev udført (så man ikke kan spekulere i skatten). 

Bh. Kathrine 

ja du burde retteligt have sendt din faktura for arbejde du færdiggjorde i 2021 i 2021 - så der ligger fejlen - en ikke voldsomt beløb og "no harm done" - ved du rode med afsættelser så kan du  momsen kan dog aldrig flyttes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)