Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp - bliver jeg fuppet?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
"Betalingen bliver afvist, hvis du ikke snart sender pakken, så må jeg bede dig om at skynde dig lidt?"

Det var den melding, jeg fik på en G&G annonce.

Men den kloge narrer den mindre kloge. Jeg modtog label via Messenger og satte den på en tom papkasse.

Ville gerne have været en flue på væggen, da den blev åbnet.

Og nej, jeg hørte intet mere bagefter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, de er snue, de mennesker. Omend meget forudsigelige :)

Du puttede ikke en GPS-modtager i kassen, for at se HVOR i Nigeria pakken endte?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var en shop i DK.

Men det gør jeg hvis nogen prøver igen.

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone blev udsat for det samme da hun ville sælge noget børnetøj via Reshopper. Heldigvis fik jeg stoppet hende inden hun fik indtastet alle kortoplysninger. Man skal indtaste kortoplysninger for at få pengene, hvilket jeg fandt mærkeligt og url mv. var også meget underlige og havde intet med postnord at gøre. Desuden undrede det mig at konversationen skulle tages uden for Reshopper.

Det er er med 100% svindel og det ser ud til at de forsøger alle steder hvor private sælger til hinanden.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan nemt få indtrykket, at folk "der hopper på den slags" er dumme - jeg vil understrege: det er de IKKE. Ikke nødvendigvis i hvert fald, og hvis de er, så er de ikke det fordi de hopper på dette her.
Vi har her at gøre med meget dygtige kriminelle, der er utrolig gode til at narre folk.
Som jeg har sagt mange gange før: mennesker accepterer den sandhed, som de bliver præsenteret for. I hvert fald, hvis de ikke kender til en alternativ virkelighed. Du kan se det i Rusland: russerne tror på hvad Putin siger, simpelthen fordi de ikke kender til en anden sandhed.

Disse kriminelle kender den menneskelige psyke, ved præcist hvad der driver dem. Når nogen vil sælge børnetøj privat, så er det fordi tøjet er blevet for lille til børnene (læs: børnene er blevet for store), men tøjet er for godt til at blive smidt ud. Tøjet fylder, og så kan det give en lille smule penge, sådan at det nye tøj ikke bliver for dyre. Og folk med børn har ikke meget tid til overs ...

Så de forhandler som regel ikke om prisen, for det gør det mindre sandsynligt at sælgeren slår til. De lover at gøre alt arbejde (pakkelabel osv.), for dermed kan sælgeren fokusere på børnene. ("Jeg blev fyret for nylig, så jeg har masser af tid. Det passer mig fint at købe brugt, så kan jeg spare lidt"). De fortæller som regel gerne om deres egne børn (som vist ikke eksisterer), for at få en "jeg har også børn, vi ligner hinanden"-bånd: "disse bukser vil være SÅ søde på min pige! Hvad hedder din?". Når de har fået knyttet en bånd, så går de over til næste trin: "Jeg har lidt bøvl med Reshopper - jeg kan ikke logge på fra min telefon, så jeg bruger min kærestes computer. Det er noget bøvl. Har du noget imod hvis vi lige skifter til [...]?".Det vil de fleste gå med til, men så skal de "bare" oprette sig. Og som på mange sider, skal man købe et abonnement, men de første måned er gratis. For at bekræfte at du ikke er en scammer, skal du indtaste dine kreditkortoplysninger. "Det er meget normalt, men du kan bare opsige dit abonnement med det samme, hvis du ikke gider have den".
Så kan det godt være at EU har krævet at der er den der 3D Secure check på kreditkort-transaktioner, men med abonnementer kan man komme udenom det. Og det er hvad de udnytter her. Og derfor skal du over til at andet system end Reshopper, hvor de ikke har den mulighed.

Albert

Fra Harboøre
Tilmeldt 7. Feb 16
Indlæg ialt: 18
Fra  BilboDesigns Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er fup og svindel. Det har mange af mine kunder oplevet dette. Du har lagt mærke til de helt rigtige ting, som udløser nogle red flags for dig.

BTW, så mindes jeg ikke at man må sende penge med PostNord og de tager heller ikke imod penge udover det som det koster at få deres service, altså leveringen.

Med venlig hilsen,
Casper Thomsen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)