Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Akut hjælp - bliver jeg fuppet?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aarhus N, Denmark
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære jer.

Håber der sidder en vaks Amino, som kan hjælpe mig.

Jeg har privat en vare til salg på DBA til 6-7000 kr. (En 70 kg tung maskine). Nu er jeg blevet kontaktet af en interesseret køber via WhatsApp (Hvorfor ikke SMS???). Hun skriver at hun gerne vil købe min vare og at hun vil bruge noget hun kalder for "PostNord Garanti". Altså at hun indbetaler beløbet til Postnord og jeg så får dem udbetalt....?? Jeg vil så blive kontaktet af en fragtmand som vil afhente varen.

Jeg har aldrig hørt om dette PostNord produkt og kan ikke finde noget på deres hjemmeside. PostNord har lukket for idag og derfor tænkte jeg, at der måske sidder en vaks Amino, som måske kender dette postprodukt - hvis ikke det hele er en gang fup :-) 

Tak

Tilmeldt 15. Jan 22
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Blokér nummeret og lad den ligge der. Det er svindel.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en af de vakse: Jeg gik for lidt siden ind med dit spørgsmål på PostNord's chatfunktion, hvor jeg venter i kø som nr. 54 med en estimeret ventetid på 26 minutter.

Når jeg har fået svar, kommer jeg tilbage.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Aarhus N, Denmark
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Ja du er vaks. Tusind tak for din energi - så vil jeg da ikke optage et kønummer når du er længere fremme i køen. Jeg afventer

Fra Aarhus N, Denmark
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Webbie

Tja du har jo nok ret - men spekulerer dog alligevel over, hvad vedkommende kan få ud af det nummer. Jeg skal jo netop ikke udleverer varen til fragtmanden, førend jeg står med pengene i hånden / kontoen. I hverfald i følge kunden :-) 

Men nu ser det ud til at Jørgen er på sagen. 

Vi afventer

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Aarhus N, Denmark
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Tak for link - ja det lyder meget som det jeg i eftermiddags har oplevet. Netop ivrigheden fra køber syntes jeg også var påfaldende.

Tak til jer alle - jeg takker pænt nej til handlen :-) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I chatten siger de, at de ikke har hørt om den nævnte ordning (som ville være smart), så det må være fup !

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Aarhus N, Denmark
Tilmeldt 23. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din tid Jørgen.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

BirgerC:
Tja du har jo nok ret - men spekulerer dog alligevel over, hvad vedkommende kan få ud af det nummer. Jeg skal jo netop ikke udleverer varen til fragtmanden, førend jeg står med pengene i hånden / kontoen. I hverfald i følge kunden :-) 

De mennesker er meget, meget god til at overbevise folk. Det kaldes deception. De vil sende dig et "bevis" som de har modtaget fra PostNord, altså påstår de, om at PostNord har modtaget pengene, sandsynligvis med en eller anden historie om at der nok er sket en fejl at DE har modtaget "beviset". Eller de siger: "Har du ikke modtaget det samme fra PostNord? Jamen, værsgo, her er hvad de sendte". Og hvis de så også medsender et udskrift fra deres bank, samt et pakkelabel, så er der bare en lille ting der skal til for at du sender pakken: nemlig at du afleverer den på posthuset. Og er du ikke hurtig nok, så presser de lidt på: "Betalingen bliver afvist, hvis du ikke snart sender pakken, så må jeg bede dig om at skynde dig lidt?" De er snu, de mennesker!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)