Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til privat person

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg har prøvet at søge en masse men uden held.

Jeg overvejer at state et lille firma bare som privat person i fritiden, firmaet kommer ikke til at tjene noget som sådan om året, måske 10000 eller 15000 kroner eller mindre.

Kan jeg bare sende privat regning med cpr uden moms til evt. Firma og privat person.
Men få betaling på min privat konto.

At oprette erhvervskonto koster 4000kr i oprettelse og 1200kr om året at have.

Folk på honorar har vel ikke erhvervskonto?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt - men din bank kan godt vælge at spærre din personlige konto hvis de ser den brugt til erhverv - bl.a. fordi de jo så ikke kan hvidvaskkontrollere, når de ikke kan kende de transaktioner. Du bør nok i alle fald lige få ok fra banken - Det er svært faktisk og mange oplever den private konto spærret og krav om omg ophør med erhverv eller flytning til anden privat bank

Hvis du kan vise det er honorar der jo skatteindberettes af dem der betaler dig, er det mere sandsynligt at få OK end hvis dine kunder er privat personer der bare betaler

Er det ydelser du sælger til firmaer, så skal disse indberette det som honorar til dit CPR nr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John.

Det er en ydelse jeg kommer til at give mine kunder, både private og erhverv. De kommer ikke til at kunne købe en decideret ting af mig.

Er derfor jeg ville køre det som honorar på privat konto med cpr indberetning fra erhverv kunder.
Og bare b indkomst fra privat kunder.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

RK Montering:
Tak John.

Det er en ydelse jeg kommer til at give mine kunder, både private og erhverv. De kommer ikke til at kunne købe en decideret ting af mig.

Er derfor jeg ville køre det som honorar på privat konto med cpr indberetning fra erhverv kunder.
Og bare b indkomst fra privat kunder.

helt fint - men stadigt er det jo banken der styrer om du må have nogen som helst erhvervsindtægter på en privat konto - men er det helt småt og specielt det som indberettes som honorar, som de generelt slet ikke blander sig i og ikke ser som selvstændig men løn/honorar, er problemfrit. Det er de betalinger der kommer fra private ikke nødvendigvis i bankens øjne. Du kan lige så godt tale med banken hvis du vil være sikker

Brug et regnskabsprogram til registrering af kunder, fakturaer mm - f.eks dinero i gratis versionen så længe det er så småt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)