Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Års rapport -

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg skal have lavet årsrapport for andet år. Jeg har forsøgt men kan ikke få passiver og aktiver til at gå op.

1) Vi har modtaget en del betalinger for køb af konsulent klippekort (virksomheder har forudbetalt for xxx timer for næste år). Dette har jeg lavet en periode afgrænsning på i dinero. Alt så langt så godt. Men hvordan skal det noteres i årsrapporten? Jeg kan se der både er forudbetaling og periodeafgrænsningsposter under aktiver/passiver.

2) Under mit forsøg på at lave årsrapport støder jeg også på denne fejl:
"FR54: I årsrapporten er der i balancen anført følgende registrerede kapital [78.953]. I styrelsens register er der registreret en anden værdi [40.000]. Du skal i balancen anføre samme værdi som i styrelsens register."
Vi have et overskud på 38953 kr som vi overførte til kapitalen i 2020, men den kommer med denne fejl, nogen der har et godt bud herpå?

På forhånd tak for jeres hjælp.

Mvh
Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første kræver man ser regnskabet og den med årets overskud kan svares med at det jo ikke skal påvirke selskabskapitalen men alene egenkapitalen
jeg ville betale mig for hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke nødvendigt med betaling til hjælp Hans- For du har helt ret!!

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var i tilsvarende situation sidste år, og ringede så til skat, hvor en flink medarbejder faktisk gav en rigtig fin betjening, og endda sendte mig en længere mail med forklaring - på samme dag jeg henvendte mig.  Ingen tvivl om at du kan få noget hjælp hos Skat, bla. vedr fejlmeddelelse, men de er naturligvis ikke revisorer :) men du kan komme et stykke. 

Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Mange tak for dit svar. Det er bare i orden og tak for at forklare det med selskabskapitalen.

Mvh
Mathias


Tilmeldt 25. Mar 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej JPedersen

Mange tak for dit indspark, jeg vil bestemt forsøge at ringe til skat og se om de kan hjælpe mig.

Mvh Mathias
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har ikke noget at gøre med årsrapporten for et selskab. Det er Erhvervsstyrelsen.

Skat kan hjælpe i forhold til den skattemæssige indkomstopgørelse.

Når dine kunder har forudbetalt til dig for klippekort, så hører det hjemme under passiverne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)