Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan for jeg masse produceret mit plastik design legetøj, så det ikke koster mig dyrt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har designet mit eget byggesæt, som er en lille plastik Cube i 3d. 

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få den til produktion? eller hvordan jeg skal få den ud på det store market. 

Det er en lille plastik cube som man kan sætte sammen med flere cubes af samme slags, så børn kan lave lige hvad de vil.

Jeg har snakket med et dansk firma som laver plastik del, men jeg har på fornemmelsen at det vil være meget dyrt at få lavet.

Hvor for andre lavet deres plastik legetøjsdele og hvor er det billigste sted at få lavet sådanne nogle dele? Går IKKE ind for børnearbejde i den 3 verden Smile

 

 

Tilmeldt 16. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De lande hvor lønninger er lave, er der felst penge at spare. Undersøg fragtpriser mm.

 

Indien og Kina er fyldt med gode virksomheder uden børn, snak og se dem an om kvalitet og forhold er i orden.

https://dakofa.dk/vidensbank/plast/

Omkring halvdelen af al verdens plast produceres i Asien og ca. 28 % i Kina alene.

49 mio. tons, ca 15 %, anvendes i Europa og med en forventet vækst på mindst 5 % pr. år.

 

Tilmeldt 17. Feb 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Jeg ville starte med at få din ide´ tegnet i 3D CAD,  hvis ikke allerede du har gjort det. 

Derefter ville jeg få fremstillet nogle få prototyper så du kan teste funktionen af, og eventuelt lave nogle brugertests også.

Parallelt med dette kan du så sende din 3D-fil ud til forskellige leverandører og få tilbud på hhv. værktøj og emnepris.

Når du har både prototyper og en estimeret kostpris, kan du tage ud og tale med kunder som eventuelt vil købe dit produkt, og få en fornemmelse af om det de er villige til at betale vil give dig en fornuftig fortjeneste.

Det er ofte en stor sammenhæng imellem det antal emner du vil købe pr. år hos din leverandør og stykprisen.  Det afspejler sig også i værktøjsinvesteringen.

Et 1-kavitets sprøjtestøbeværktøj kan være billigt, men så er stykprisen pr. emne ret dyr, og ligeledes er et 16-kavitets værktøj meget dyrt, men til gengæld er emneprisen meget billig.

Du kan også starte med "bløde" prototypeværktøjer som er billigere indtil du ved hvor mange Cuber du kan sælge.

Processen kræver en lille smule kapital til konstruktion og prototyper, men det kræver først for alvor investering når du bestiller sprøjtestøbeværktøjer.

Jeg tegner og konstruerer for forskellige virksomheder, og har en del leverandørkontakter, så hvis du har brug for support må du sige til.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Var der måske mulighed for at du kunne 3d printe det? Det ville jo i såfald være meget billigt. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke kun et spørgsmål om pris, hvis du skal producere plastlegetøj, skal du være sikker på at der ikke er skadelige kemikalier osv i plasten. 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)