Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er acceptabelt for en medarbejder at "finde sig i"

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten E:
Jeg er sikkert gammeldags - men i min optik får man løn, for den tid man bruger for virksomheden. Man kan dog lave en aftale om, at medarbejderen bruger noget af sin egen tid på uddannelse, der giver kvalifikationer til andre jobs.

Men at bede medarbejdere om at bruge egen mobiltelefon, og skrive til dem på private mail-adresser er - for mig - helt ude i hampen. Og en timeløn på 120 kr, hvor der også skal lægges 'interessetimer' er bare dårlig stil. Find et andet job - du kan garanteret få den samme timeløn (og ordnede forhold) i et vilkårligt supermarked.

Enig med dig langt hen ad vejen. 

Min formidable timeløn udgør 133,35 DKR.

Ordnede forhold??? Til dels, men det kunne gøres langt bedre.

Et job i et supermarked er IKKE en loppetjans til lettjente (små)penge.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke virksomheden kan forhandles på plads med rette vedkommende hvis man rent faktisk gider lave et ordentligt stykke arbejde i en periode... ?

Jeg går ud fra det er hjemmearbejde... og at de fleste mennesker ikke har den fornødne selvkontrol til at være produktive, hvorfor det måske kan give mening med en lav startløn?

Tilmeldt 14. Mar 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
J0rgen:

Mon ikke virksomheden kan forhandles på plads med rette vedkommende hvis man rent faktisk gider lave et ordentligt stykke arbejde i en periode... ?


Jeg går ud fra det er hjemmearbejde... og at de fleste mennesker ikke har den fornødne selvkontrol til at være produktive, hvorfor det måske kan give mening med en lav startløn?



Jeg har sendt dig en PB
Tilmeldt 14. Mar 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

kinana:
Bernard III:


Arbejd mere end du bliver betalt for, så ender du med at blive betalt mere end du arbejder




Tak for dit svar. Men hold nu. Sådan hænger det meget sjældent sammen.
galt - sådan hænger det oftest eller altid sammen. Nogen kalder det "fedte for chefen" men jeg kan love dig, at forfremmelser sker - ofte til de som gør mere end der forventes - Det er faktisk noget nær eneste måde, hvis ikke det så gammelt og styret, at det er anciennitet

Det er ikke det samme som at lade sig tryne - men som med alle den type historier, har vi kun din side. Den danske gigant-  må jo gøre et eller andet ret - og ville sikkert beskrive nogen fordele den anden vej. Tryne skal man ikke lade sig - så skift hvis du føler det er det som sker - KUN du kan faktisk afgøre det


vh John Hannover



Nej, John. Sådan hænger det oftest ikke sammen. Nu ved jeg ikke hvilken branche du har færdes i. Men jeg vil gerne høre dig finde konkrete eksempler på at, en jord og betonarbejder, en rengøringsassistent, en fakta medarbejder, en fabriksarbejder, en ejendomsservicetekniker, en tømrer, en murer, en butiksassistent i eksempelvis Bilka, Føtex, Netto og som nævnt Fakta, en sosu-medarbejder, en mekaniker eller andet I den dur har arbejdet gratis for derefter, at blive mødt med en forfremmelse.

Det er muligt, at det sker i veluddannede fag. Men lad nu vær med, at tro, at fordi du giver dig 100% i Fakta og arbejder adskillige timer over i måneden, at du så bliver forfremmet.

Selvfølgelig vil du formentlig kunne finde et par eksempler på ovenstående. Men tror du seriøst, at min kæreste - der i øvrigt OGSÅ giver sig 100% på arbejdspladsen og endda springer 80% af sine pauser over OG arbejder gratis over, flere gange i ugen - hvadend det så kun er 15 minutter bliver belønnet med en forfremmelse?

Nej. De som gør det bliver end ikke engang nævnt. Den eneste grund til, at min kæreste gør det - og tro mig! Jeg har nogle fandens vilde historier jeg kan dele om dette fag - er fordi hun hat ondt af de beboere hun passer.

Jeg tvivler meget stærkt på, at du har færdes i de små jobs, når du tror, at forfremmelser hænger på træerne på denne måde.
Tilmeldt 14. Mar 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fru Hartmann:

Kirsten E:
Jeg er sikkert gammeldags - men i min optik får man løn, for den tid man bruger for virksomheden. Man kan dog lave en aftale om, at medarbejderen bruger noget af sin egen tid på uddannelse, der giver kvalifikationer til andre jobs.


Men at bede medarbejdere om at bruge egen mobiltelefon, og skrive til dem på private mail-adresser er - for mig - helt ude i hampen. Og en timeløn på 120 kr, hvor der også skal lægges 'interessetimer' er bare dårlig stil. Find et andet job - du kan garanteret få den samme timeløn (og ordnede forhold) i et vilkårligt supermarked.


Enig med dig langt hen ad vejen. 


Min formidable timeløn udgør 133,35 DKR.


Ordnede forhold??? Til dels, men det kunne gøres langt bedre.


Et job i et supermarked er IKKE en loppetjans til lettjente (små)penge.




Jeg er enig med Kirsten E og Fru Hartmann. Det er ikke så sukkersødt som mange får det til, at lyde som om. Tak for jeres svar.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror bestemt ikke, at det er en loppetjans at arbejde i et supermarked - det var tænkt som et eksempel på et job, der bestemt ikke er højtlønnet, men som stadig stiller store krav til medarbejderne. Jeg er en af dem, der ofte krummer tæer, når jeg hører kunderne i supermarkeder mv. Det har bestemt ikke været min hensigt at få det til at lyde som et let job, og jeg har RIGTIG stor respekt for medarbejdere i de jobs, som nogle ikke har den store forståelse for.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Man bestemmer helt selv hvad man finder sig i. Hvis der foregår noget man ikke vil være en del af finder man sig et andet arbejde.

Man høster som man sår, så kan man ikke finde et ordentligt job som tilfredsstiller ens behov skal man jo gøre en indsats for at dygtig gøre sig på et felt.

Det er helt 100% folks eget ansvar hvor de befinder sig i fødekæden, bevares for nogen er det nemmere end for andre. Men alle der kæmper for det kommer frem af. Man skal bare fuldstændigt glemme offer rollen den trækker dig kun længere ned, dræner din energi og holder dig tilbage.

Tilmeldt 4. Oct 19
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg er ikke ekspert når det gælder arbejdsret, men jeg kan nogle sikkerhedsproblemer i at medarbejderne bruger enheder som mobiltelefoner, i forbindelse med deres arbejde og at private emails bliver brugt til arbejdskommunikation.

Jeg ved ikke hvilken slags information der udveksles, men er det personfølsomme data, kan der også være et problem i forhold til GDPR.

Jeg er en stor tilhænger af at man holder tingene adskilt. Arbejdsrelateret opgaver på virksomhedens ressourcer og egne ting på egne.

Jeg har set alt for mange eksempler på at tingene går galt når egne og virksomhedens ressourcer blandes sammen. Hvad nu hvis dine enheder er hacket? Jeg har været i kontakt med hackere som mod betaling tilbød at installere overvågningssoftware på en hvilken som helst telefon. Jeg skal bare sende telefonnumret.

Personligt ville jeg nok bare begynde at sende ansøgninger ud. Al den tid og energi du vil bruge på at slås med din arbejdsgiver vil sikkert være bedre brugt på at finde noget hvor du finder dig bedre hjemme. Husk på at selv om du får ret, så vil der stadigvæk være en dårlig stemning.

Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som andre har været inde på, så er der næppe nogen regler mod det - bortset fra det med mobiltelefonen.

Det lyder som om du er kommet ind i en af de større virksomheder hvor der er stort gennemløb af fortrinsvis ufaglært arbejdskraft til lav løn, men også en stor pool af folk der, grundet deres omstændigheder, ikke føler de har noget valg. Det er sådan arbejdsmarkedet er over meget af verden, og min opfattelse og oplevelse er at det også i højere og højere grad findes i Danmark. 

Jeg tror også det bedste er at prøve at finde noget andet, når du nu tydeligvis har svært ved at leve med de vilkår der er. Ikke fordi det er dig der er noget i vejen med, men fordi vilkårene for dig næppe stor til at ændre på lige netop den arbejdsplads.

Held og lykke - for what it's worth!

- Ulrik

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Jeg tilhører gruppen, der siger du bør finde et andet arbejde. Man kan diskutere om det er rimeligt eller ej, men når du ikke synes det, så kom dog videre, der er jo msser af job at få og denne situation er ikke god for hverken dig eller firmaet.

Jeg har i øvrigt masser af gange oplevet initiativ og interesse blive belønnet med en forfremmelse - er det en garanti, nej. Jeg har dog aldrig set negativitet og brok belønnet.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)