Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sende en SMS i stedet for et kold canvas opkald

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

En kollega og jeg kom lige til at diskutere om det i grunden er lovligt, at en virksomhed kontakter en anden virksomhed via SMS, ligesom man må ringe en virksomhed op som sælger, hvis de selvfølgelig ikke er reklamebeskyttet.

Jeg har forsøgt at Google lidt rundt, og det meste omhandler regler omkring B2C, hvilket jo er fuldt forståeligt at man ikke bare må rette henvendelse uden samtykke.

Jeg fandt dette på et site: "Reglen for samtykke forhindrer ikke, at virksomheder indbyrdes kan kontakte hinanden med forslag om samarbejde. Fx må du gerne kontakte en virksomhed for at høre, om den vil forhandle dine produkter."

Håber der er nogle der kan hjælpe os med at blive klogere på området :-)

Tak

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj,

Det må du ikke. Til gengæld må du gerne ringe til dem selvom de er reklamebeskyttet, hvis du ikke har fundet telefonnummeret via et CVR udtræk - det vil også sige Krak, Bisnode (det hedder de vist ikke længere) og andre databaser, som henter oplysningerne fra CVR. Hvis du har fundet nummeret på deres hjemmeside, en firmabil e.lign. er der ingenting i vejen for at give dem et kald, men du må ikke kontakte dem elektronisk, hverken via E-mail eller SMS uden forudgående samtykke. :)


Med venlig hilsen
Kristian Kristensen

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - kun telefon og snail mail - al andeet er elektronsik kontakt, sms, email, messenger, facebook osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kristian, 

Det tænkte jeg nok at man ikke måtte. Havde set en i USA som gjorde det i forbindelse med opkøb af boliger, hvor han automatiserede hele processen. Kunne ellers have været ret interessant :-)

Tak for dit svar :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John, 

Det er modtaget :-) vi må holde os til det gode gamle telefonopkald. 

Tak for svar!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)