Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri ret at sælge på et marked?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 04:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har et nyt firma med spillesimulatorer som jeg rejser rundt med i Sverige på forskellige markeder og som går ganske godt men... Nu har jeg tilmeldt mig til flere markeder i Dansker i 2022 og mange giver mig problemer. De fleste markeder findes tivoli og de vil ikke have mig med fordi de mener mine similatorer er tivoli-ligende genstand og det har de eneret på. Jeg mener det ikke da ingen tivoli har en sådan simulator da jeg selv bygger den.
Men nu til mit spørgsmål. Har de ret til at afvise mig? Har jeg slet ikke nogen rettigheder til at være med/vise mine produkter? Kan tivolier laver aftaler under bordet med de forskellige markeder så de udelukker f.eks. mig? Findes der ingen regel omkring dette? kan jeg anmelde dem?
mv
time4action
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis markedet er et privat ejet marked, så kan de helt frit sætte deres egne regler for, hvem de vil have som deltagere. Det står enhver erhvervsdrivende helt frit B2B at beslutte hvem de vil handle med - og for markedet, er du jo bare en B2B der vil købe dig en plads - Det kan du ikke gøre noget ved, ud over at søge aftale. Formentlig har de også aftale med de som stiller med spillemaskiner i alle mulige former, at der ikke kommer andre der på nogen måde kan give konkurrence

Mange har sikkert også regler for hvilke andre ting de ikke ønsker, sexfilm/legetøj måske, canabis relaterede ting måske, våben, politiske partier og og og - helt som de har regel om de "kørende forretninger" så der ikke kommer noget karrusel lignende ind som konkurrerer med den karrusel de har aftale med 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)