Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfordring til folk med evner

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har fået en ide jeg hermed vil give ud til folk med evner. Kan godt være det ikke er realistisk men ja, hvorfor ikke prøve at give ideen ud i det fri og så må folk jo se om de har lyst til at tage ideen op. 

Jeg fik tanken om at lave et computerspil der simulerer opstart af en webshop... Der er rigtig mange der skriver om webshop, og tror det er nemt, mange der starter og lukker og mange (som mig) der mangler det sidste mod... 

Forestiller mig et spil, lidt ligesom et 90er spil der hedder Pizza tycoon, der er sikkert mange nyere lignende spil, hvor man starter et pizzaria op. Køber borde, laver menu osv. I starten er man både kok og tjener osv, men så efterhånden som omsætningen stiger så hyrer man folk, åbner flere forretninger osv osv. 

Ligeså med en webshop. Man kan starte med x antal kr. Vælge en branche, vælge produkter sætte priser og kampagner, bruge standard webshops eller hyre nogen til design (ikke bruge tiden på selve designet i spillet, men mere bare sådan vælge blandt nogle muligheder, eller hyre nogle bedre og diverse tiltag). I starten skal man selv bruge tid på at pakke, oprette varer osv, men med tiden hvis det går godt hyrer man folk osv. Eller bruge pakkkelager ude i byen osv. Kort sagt de forskellige valg og prøve at se hvordan det går. 

Håber det giver mening hvad jeg tænker på. Koster sikkert en formue at programmere. Men det kunne da være et lige så sjovt spil som pizza tycoon eller rollercoaster tycoon eller at man skal styre et hospital eller hva der ellers har været af forskellige computer spil :) 

MVH
Hans

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé men markedet tror jeg er lille (?) det vil sætte en klar begrænsning på hvem som gider gå ind i det. 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaeh med alle de cookie clickers der har 10 millioner downloads på Google Play Store, så tror jeg at det kunne blive en stor succes. Jeg har dog ikke tid til at kaste mig over et sådant projekt, da jeg har travlt med et AI projekt. 

Men hvordan skal det så monitizes? 

In-app purchases eller en pris per kopi som folk køber? 

Det er jo det store spørgsmål. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Et spil ved navn 'Big Ambitions' har en del, af det du søger. Jeg har ikke prøvet det, men jeg faldt over det for nylig, og det kommer vidst ret tæt på dine ønsker.

https://www.bigambitionsgame.com/

Udvikleren er i øvrigt fra Danmark. Jeg ved, at store dele af hans første spil (startupcompanygame.com) blev udviklet på livestream, så jeg kunne forestille mig, at han er åben for forslag til features til spillet Smile

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Super spændende. Tak. Det skal der da kigges lidt nærmere på. 

Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også lave det som et brætspil, hvis der ikke er andre der har lavet det før dig eller en spil app det var bare et forslag. For ideen i sig selv er vel god nok, for kunne godt forstille mig et sjovt brætspil, hvor du skal lave din egen webshops. 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant tanke. Den vil jeg da lige tænke over hvordan det evt. kunne bygges op. Men det er nok lidt sværere. Det vil vel altid blive lidt tilfældigt. Men der tænkes. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)