Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulpladet bil som eneste bil?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ved, at skat er meget efter om man bruger sin gulpladet bil privat, hvilket er grunden til jeg ikke har taget springet endnu.

Men nu har jeg brug for en varevogn i firmaet, og da jeg vitterligt intet behov har for at køre privat, vil en gulpladet være det mest optimale. Derudover har min kæreste (ikke samboende) en bil, som jeg kan låne til privat kørsel. 

Jeg er selvstændig, og har butik i samme bygning som jeg bor i. Begge dele lejet, med seperate lejekontrakter. Dette betyder dog i praksis, at bilen jo vil holde ved min privatadresse. Jeg bor inde i midt i byen, og kan nå indkøb, fitness, by og det meste familie til fods. 

Er det risikoen værd? Eller vil skat kaste en rådighedsbeskatning efter mig, og vurdere at jeg skal betale skat af fri bil? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det vil jeg sige IKKE er risiko værd. Du skal ikke eje virksomhed og have din gulpladebil foran hoveddøren - det giver stor risiko for skat af fri bil (rådighedsbeskatning) uanset kæresten har bil og uanset det var din kone gennem 10 år der havde det

OM du vil, så brug 400 kr for bindende svar, om du kan argumentere godt nok for din sag til et ja der

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. Jeg må hellere æde en papegøjeplade :-)

Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et opfølgende spørgsmål: Vil det gøre noget forskel, hvis bilen var specialindrettet? Indretningen vil være i stil med dette eksempel fra skat: https://skat.dk/skat.aspx?oid=1748262 


Her er svinkeærinder jo ok, og det er tilladt at tage bilen hjem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper5631:

Lige et opfølgende spørgsmål: Vil det gøre noget forskel, hvis bilen var specialindrettet? Indretningen vil være i stil med dette eksempel fra skat: https://skat.dk/skat.aspx?oid=1748262 


Her er svinkeærinder jo ok, og det er tilladt at tage bilen hjem. 

problemet er, at der ses en vis forskel på en ansat og så en ejer - da ejer har pligt til at kontrollere den ansatte ikke misbruger, hvor ejer jo ikke overfor skat mm kan kontrollere sig selv
Jeg ville ofre 400 kr på bindende svar fra skat hvis du vil have gulpladebil holdende fast på privatadressen - også i forhold til dokumentation for svinkeærinder - eller om du tilfældigt er stoppet - igen som ejer der kontrollerer dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville ofre 400 kr på bindende svar fra skat hvis du vil have gulpladebil holdende fast på privatadressen - også i forhold til dokumentation for svinkeærinder - eller om du tilfældigt er stoppet - igen som ejer der kontrollerer dig selv

Det ville jeg også. Du skal huske at skrive at du fører fuld kørebog, kun bruger den til erhverv, beskrive familiemæssige forhold som gør du kan undvære bilen osv.

Det burde være OK nemt med en gulpladet bil hvor formodningsreglen er at den næppe bruges privat. Men jeg turde ikke gøre det uden bindende svar, selvom den er på gule plader.

Jeg har en hvidpladet erhvevsbil holdende på privaten efter bindende svar, og den er svær at få igennem, men det lykkedes.
Den kører heller ikke en meter privat, da vi har en magen til ved siden af som bruges privat. JEg har så kørselsregnskab for hver måned, og sekundær dokumentation i from af GPS-tracker, og et billede af km-stand hver måned.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)