Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start Virksomhed som Fleksjobber

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra SEALAND
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogen kan hjælpe med lidt Jura spørgsmål

1. Jeg er fleksjobber og derved ikke muligt selv og starte virksomhed , men har kæreste som vil hjælpe men ? kan hun stifte virksomhed hvis hun skylder,  større beløb i danske bank, efter hussalg / skilsmisse ca. 4 år ? har de ret til stille krav i virksomhed , der stifter senere.

2.  Hvordan vil hun blive beskattet, af de indtægter, jeg laver so ansat i virksomheden ?

3.  findes der en måde , jeg kan juridisk selv kan eje / stifte virksomhed indenfor fleks job loven ?

4.  Anden mulighed :  finde bestyrelse som er stifter af virksomhed som fleksjobber driver selv / flere fleksjobber som driver de forskellige dele, af virksomhed både administration/ kontor imens andre udføre opgaver ude       

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

1  -Det kan hun godt - men de som hun måtte skylde penge til kan tage pant i f.eks anparterne hvis hun stifter selskab - og i personlig virksomhed kan de stille kravene direkte, det er helt det samme som hende selv juridisk og økonomisk - Din kæreste vil jo så i øvrigt også påtage sig det fulde ansvar og omkostninger og hvis hun står i RKI får hun ikke en bankkonto til virksomheder eller selskaber

2 - Hun beskattes af overskud - men kan jo ansætte dig - i det omfang det ikke er problem for flexjob sagerne - og så kan hendes overskud jo blive 0, ved at hun bruger pengene på løn til dig, løn som du så beskattes af helt naturligt

3 - det ved jeg ikke med sikkerhed men du kan ikke tjene penge ved siden af et fleksjob, netop fordi du udnytter hele din arbejdsevne ved din fleksjobs-arbejdsgiver, så jeg vil mene svaret er nej, men hvorfor ikke høre flexjobkontore

4 - En bestyrelse kan ikke stifte virksomhed - det kan kun ejere og hvis du mener en stråmand - ja så kan alle jo stifte virksomhed og ansætte dit, men jo ikke lade dig tjene penge på anden vis end ansættelse i overensstemmelse med de regler du er blevet flexjobber på - Stråmands virksomhed er ikke lovlig, men enhver der vil tage det fulde ansvar for at drive virksomhed - kan ansætte dig så længe flexjob regler følges

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælg dog den enkle løsning med enkeltmandsfirma drevet af din veninde- det er så nemt regnskabsmæssigt - husk at arbejdsgiver skal søge om at ansætte dig via vitas.dk, hvor kommunen altså godkender fleksjobbet(arbejdsgiver får brugeradgang med cvr nr) 

Løn er ogs ganske enkelt, når det er til én person (og vel også uden ferie til at begynde med for at spare penge) Du kan ringe til skat som guider jer igennem e-skat på 5 min. hvorefter I kan køre det selv fra da af hver måned den 1.- alternativt kan man abonnere på Dinero for 350 kr pr md ca som laver inberetningen til SKAT så man ikke skal tænke på dette. 

Held og lykke med projektet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:
Løn er ogs ganske enkelt, når det er til én person (og vel også uden ferie til at begynde med for at spare penge)
det vil være ulovligt for en ansat - men koster jo ikke penge heller som sådan, da det jo er penge til en selv, uanset hvad - samme med evt ATP - god ide med dinero skattepakke

Der bør checkes for om banken vil stille erhvervskonto op - da kæresten der skal være ejer skylder mange penge bort og måske er i RKI

vh John Hannover- 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

JPedersen 2017:
Løn er ogs ganske enkelt, når det er til én person (og vel også uden ferie til at begynde med for at spare penge)
det vil være ulovligt for en ansat - men koster jo ikke penge heller som sådan, da det jo er penge til en selv, uanset hvad - samme med evt ATP - god ide med dinero skattepakke

Der bør checkes for om banken vil stille erhvervskonto op - da kæresten der skal være ejer skylder mange penge bort og måske er i RKI

vh John Hannover- 

Jeg forestillede mig, at det var et fleksjob, timelønnet med f.eks. 3-4 timer pr. uge, virksomheden skal jo drives op langsomt, og i det tilfælde ville jeg ikke mene, at feriepenge var krav.

Hver ekstra lille ting som skal beregnes og man skal sætte sig ind i, kræver tid og kræfter, så måske smart at køre det på et minimum i begyndelsen. 
Desuden fungerer feriepenge systemet ikke hensigtsmæssigt med fleksjobordningen, idet feriepengene beregnes på normal vis, efter antal timer, (der ganges ikke op ud fra arbejdsevne)- så hvis man kun har 3-4 timer pr uge så forslår feriepengene som en skrædder i helvede, og skal suppleres af ledighedsydelse...

Mht. bankkonto kan man jo prøve LUNAR, det er 2.500 kr. og så er man klar - jeg har selv Lunar siden efteråret, og mener ikke at de spurgte særlig meget til ens økonomi, derimod spurgte de meget til branchens art.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:
Mht. bankkonto kan man jo prøve LUNAR, det er 2.500 kr. og så er man klar - jeg har selv Lunar siden efteråret, og mener ikke at de spurgte særlig meget til ens økonomi, derimod spurgte de meget til branchens art. 
der er blevet langt vanskeligere, og specielt hvis kæresten som jo skylder en bank en masse penge, står i RKI giver Lunar altid nej, så derfor klogt at sikre sig det inden. Jeg kender en del der har CVR men ikke kan komme igang grundet mangel på bank
Banken har jo også fuld ret til at pante virksomheden, så man skal lige have det med i tanken

JPedersen 2017:
Jeg forestillede mig, at det var et fleksjob, timelønnet med f.eks. 3-4 timer pr. uge, virksomheden skal jo drives op langsomt, og i det tilfælde ville jeg ikke mene, at feriepenge var krav.
feriepenge er altid lovkrav - Kun en direktør som ejer kan afskrive sig det - men tvivler på flexjob kontoret vil godkende en direktør ansættelse - som ikke kan være på nedsat kraft normalt  - men det kommer jo helautomatisk i gratis lønprogrammer og går til ham selv - Jeg er med på der ikke ganges op men det ændrer jo ikke ved, at hele udgiften går til ham selv i det mindste - småt eller stort :) 

Arbejdsskadeforsikring er anden lovpligtig sag - bod 5000 kr + gebyr for at mangle til en ansat (også direktør)

Kæresten får jo et ansvar, uanset hvor langsomt den skal løbes igang. Selv med Lunar 2500 og arbejdsskadeforsikring - måske 1000 kr og - regnskab osv - er der lidt at tænke over - men - man kan godt flexjob ansættes i kærestens virksomhed - igen altid klogt at forhånds checke med flexjobkontoret

Alt sammen kun for, at kæresten ikke bare står med CVR som banken panter - udgifter - og så kan det ikke fungere - bedst at checke hele vejen rundt først - Kæresten har jo med gælden haft problemer nok 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsskadeforsikring for mig selv(deltids) + 1 deltidsansat har kostet mig 950 pr. år fordi det er få timers ansættelse, det er hos IF forsikring, hvor prisen afhænger af ansættelses grad - så det beløb bør jo ikke skræmme nogen væk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

JPedersen 2017:

Arbejdsskadeforsikring for mig selv(deltids) + 1 deltidsansat har kostet mig 950 pr. år fordi det er få timers ansættelse, det er hos IF forsikring, hvor prisen afhænger af ansættelses grad - så det beløb bør jo ikke skræmme nogen væk. 

enig - og if er ofte god med prisen for den slags - men det passer jo meget godt med mit skud på 1000 kr :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra SEALAND
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skyldes kun penge til Danske bank,  og hun er Ikke registret , i RKI  hverken det eller for andet 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben :

Der skyldes kun penge til Danske bank,  og hun er Ikke registret , i RKI  hverken det eller for andet 

det gør det lettere - men jeg ville stadigt inden hun får CVR råde hende til at undersøge bankmarkedet for erhvervskonto

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)