Jeg er ny her på forum. Er multimedieudannet og har lavet hjemmesidefirma. Jeg har haft en kunde som blev ved med at finde fejl på den leverede side- og hele tiden ønskede at ændre det ene og det andet. Spørgsmålet er: hvordan opsætter jeg på min hjemmeside nogle let forståelse "regler" for hvad folk kan forvente - jeg ønsker jo heller ikke at skræmme potentielle kunder bort. Alt design som jeg laver er "unikt" - så jeg kan jo ikke bare lade kunden vælger som i et katalog - det er ofte noget som skal udvikles, og hvor det er et spørgsmål om smag om kunden kan lide det... - den proces har vist sig at være ret svær. |
Hej Mainmood
Fejl skal du selvfølgelig rette men ændringer koster penge.
Jeg vil foreslå, at du hele vejen igennem projektet sørger for at få del-accepter.
F.eks.:
Lav et wireframe over sitet - få kundens godkendelse
Lav en prototype med styles (CSS) - få kundens godkendelse
Lav det færdige site - få kundens godkendelse
Giv kunden en fast periode til at finde fejl som skal rettes - f.eks. de næste 14 dage.
Derefter kan du sagtens lave diverse tilretninger som kunden finder på, men det koster...