Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IP adresse besøger min webshop hvert andet minut.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
Hvis det vitterligt er en 'hacker' som så skifter IP hele tiden osv. så er vi ovre i evt. forsøg på DoS angreb

Det er en af de mange tusinder muligheder - ikke det jeg tænker på som allerførste. Medmindre det er Putin der står bag, set på den måde han troede han kunne overfuse Ukraine.
DoS-angreb bliver sjældent udført på websites, det er nok DDoS du tænker på. Og DDoS bruger et netværk af flere computere (som regel uden samtykke, uden at ejeren ved det), og dermed altså flere IP-adresser.

MaxJensen:
, så hvis det bliver ved efter at have blokeret en bunke IP'er så meld til politiet eller andet.

Politiet vil ikke kunne gøre noget som helst. Enten mangler de lovhjemmel eller også ressourcer.

MaxJensen:
Men sandsynligvis er det ikke et direkte angreb, og så er det ikke værd at spilde tid på.  Det kan være en konkurrent der scraper, det er ikke ulovligt. Lav en robots.txt fil og se om det stopper.

Jeg ved ikke hvor du baserer din "sandsynlige" konklusion på. Derimod er jeg, som etisk hacker, nok meget fokuseret på ondsindede hackere. Og tja, for en der er god med en hammer, er alle problemer et søm. Jeg siger derfor ikke at det er en hacker, men tænker det er nok klogt ikke at have en laissez-faire holdning.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)