Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rettigheder giver man Facebook i "handelsaftalen for sælgere"?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når man opsætter en forretning på Facebook, skal man acceptere Facbooks “Handelsaftale for sælgere”.

I punkt 6 står der:

“Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, underlicenserbar, afgiftsfri global licens til at hoste, bruge, distribuere, modificere, køre, kopiere, offentliggøre, gøre tilgængelig, fremvise, oversætte og oprette afledte værker af sælgerindhold, der stilles til rådighed af dig, eller som vi får adgang til i forbindelse med de kommercielle sælgerfunktioner.”

Betyder det, at man giver Facebook lov til at kopiere eller oprette afledte værker af de produkter, man viser eller reklamerer for på Facebook?
Og kan Facebook bruge de reklamebilleder, jeg uploader på Facebook, til andre formål end at reklamere for mine produkter? Altså kan de tage mine billeder og lave om på dem og så bruge dem til reklame for andre forretningers produkter?

Håber, at der nogen som kan gøre det mere klart, hvad der rent faktisk menes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt handler det slet ikke om at bruge dine billeder til andre formål (de gælder i princip for alle billeder osv de regler) Det er alene for at facebook nu har retten til at vise det på alle deres evt medier - det du lægger op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 22
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke mit indtryk at de bliver brugt til andre virksomheder end din egen overhovedet.
Jeg tænker det dækker over at Facebook f.eks i forbindelse med at du kører annoncer igennem dem, viser dine billeder på f.eks instagram, samtidig kan de godt finde på at tilpasse størrelserne, skrive tekst henover, lave dem til videoer osv.

Men umiddelbart så tænker jeg at man med den tekst der giver Facebook lov til at gøre som dem passer dem, uden du kan sige noget til det.

Leverandør af profesionelle festfyrværkerier i hele Danmark.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For at Facebook kan vise dine billeder, illustrationer, tekster eller videoer, skal de have en brugsret. 

Så det du giver Facebook er en brugsret world wide, til at vise dine værker på deres platforme, så længe produkterne er oprettet, og så længe det sker til markedsføringen af dine produkter. 

Facebook har ingen øvrige rettigheder til at anvende materialet, ud over til de kommercielle sælgerfunktioner, som de også skriver til slut, dvs de må ikke anvendes i andre sammenhænge.

Derfor er punkt 6 mere formalier, således der ikke kan rejses erstatningskrav imod Facebook, hvis du f.eks anvender fotos fra konkurrenter eller brands, uden at have tilladelse til dette.

Og Facebook skal have en brugsret, for at de må publicere værkerne, ellers opstår der en juridisk tvist.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for forklaringen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)