Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra andet Eu land

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har et konkret spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med. vi har mulighed for at købe noget Dykkergrej ved en forhandler i Spanien.
Priserne er så gode at man vil have mulighed for at sælge det videre i Danmark. problemet er at forhandleren ikke ønsker at sælge mig produkterne uden moms, da vi ikke har et forhold endnu. Det vil sige at jeg ville købe varerne som privat Og få dem sendt til Danmark til videresalg.

Punkt 1, Jeg kan ikke få varerne uden Moms, hvad betyder det for mig når de skal sælges ?

Punkt 2. må jeg sælge varerene videre til forbruger i Danmark som virksomhed, når de nu er købt "Privat"-

Punkt 3 hvordan skal jeg forholde mig til Moms i det her billede

håber i kan hjælpe

Mvh



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

SvendAage-2k:
Punkt 1, Jeg kan ikke få varerne uden Moms, hvad betyder det for mig når de skal sælges ?

Punkt 2. må jeg sælge varerene videre til forbruger i Danmark som virksomhed, når de nu er købt "Privat"-

Punkt 3 hvordan skal jeg forholde mig til Moms i det her billede

1 betyder at den spanske moms dels ikke kan refunderes dels heller ikke må trækkes fra som udgift, da du frivilligt påtager dig den ved købet så moms delen svarer til en privat mellemregning

2 Ja det må du godt når de er købt lovligt i EU

3 er besvarer i 1 - momsen bogføres som mellemregning frem for som udgift (og hvis du har selskab hvor du ikke har privat hævet som mulighed, så lægges momsen til dit skattepligtige resultat som ikke fradrag i udgift, så før på særkonto

Jeg synes det er noget rod og forstår ikke hvorfor han ikke vil levere med reverse charge moms hvis du giver ham dit danske momsnummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Så i bund og grund er det lidt noget lort. Fordi jeg betaler for en moms som jeg ikke kan få retur, og desuden skal jeg aflevere den samme moms til den danske stat korrekt. ?

Forstår ikke helt hvad du mener i punkt 3 hvad mener du med. Hæve ret

Tak for dit svar

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er noget møj, så lad være er mit råd.

Jeg går ud fra du har forhørt dig OM du kan købe med reverse charge moms hvis du fremsender ham dit danske momsregistreringsnummer  - for det er krav på ham, at han så skal kontrollere, om det er korrekt i EU momsregister - men så kan han sende uden spansk moms men med reverse charge (som du må lære om en anden dag - men den koster dig ikke noget)

Du betaler en spansk moms som du ikke har fradrag for i moms og heller ikke må trække fra indtægterne som udgift - kun beløbet uden spansk moms og ja - du skal lægge dansk moms på dit salg

Jeg skriver ikke "hæve ret" tror jeg - men i selskaber kan du ikke hæve penge personligt uden lønindberetning så der må der laves skatteregulering for den moms der ikke må trækkes fra som udgift - i personlig virksomhed kan du føre momsen på mellemregning i status - så bliver beløbet ikke trukket fra

Hvis vi siger 100 kr + 20 kr spansk moms (bare rent gæt) - så har du kun 80 kr udgift at trække fra dit salg - og på dit salg skal du lægge dansk moms - som så ikke er en du betaler men en din kunde betaler og du opkræver og videregiver

Du kan overveje en letlæst ebog om det at være selvstændig, stiftelse uanset personlig virksomhed eller selskab, og moms, skat og en hulens masse andet du skal vide - lige til at gå til i e-pub form https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar, jeg har lidt at tænke over,
Er det muligt at tale med dig personligt,
Måske betale for en konsultation ?

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SvendAage-2k:
Tak for dit svar, jeg har lidt at tænke over,
Er det muligt at tale med dig personligt,
Måske betale for en konsultation ?

Mvh

desværre nej

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder, at det er en alm. B2C sælger.

Og de sælger ikke gerne uden moms, da det er mere besværligt og bøvlet for dem.

Find hellere en B2B sælger.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Handler til dagligt vare over EU grænser, kan sikkert hurtigt hjælpe dig videre.

send mig gerne kontakt informationer så jeg kan ringe dig op eller vi kan mødes, bor i Esbjerg området.

Fra Årslev
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Fra  http://headsetshop.dk/index.php Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær obs på om din forsikring er iorden. Hvis det er dig der som importør er produktansvarlig, så er det den forsikring du har der vedrører dit produktansvar der skal dække evt ulykker med udstyret. Grænsen går vist ved import fra et ikke eu land. det lyder dog som om der måske er Laangt til Spanien hvis det kommer dertil. Der er også et issue omkring brugsvejledninger og indlægssedler. Jeg har selv denne telefon i sortiment: https://headsetshop.dk/shop/gsm-mobil-bord-2158p.html som kommer fra et IKKE Eu land og fordi den gør det så producerer vi selv dansk vejledning osv.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)