Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde sin niche er dælme svært... (hjælp!)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj Amino'er, Idea

Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg hjælper folk med at komme i gang med aktieinvestering.

Det gør jeg igennem simple online kurser og webinars.

"Folk" er selvfølgelig bredt, og derfor har jeg valgt at starte med udlændinge i Danmark, som generelt set mangler hjælp og information til at komme i gang. Men hvor niche skal jeg gå? Skal det være "udlændinge i Danmark under uddannelse", "udlændinge i Danmark med job og længevarende uddannelse", osv. ?

Da det er et personligt brand er jeg meget aktivFacebook, LinkedIn og Instagram. Men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal holdet mit content generelt her, eller lave det specifikt til målgruppen? Jeg ville jo helst ikke smide potentielle kunder af vognen, som er uden for nichen.

Er det bedste at niche ned så meget som muligt, hjælpe en lille gruppe, og så bygge derfra?

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe :)

/Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er der forskel på tilgangen til investering hvis man er udlænding? Jeg ville da bare lave det for alle selvom der givetvis er mange der laver noget tilsvarende. Du kan så måske målrette markedsføringen til nogle nicher.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 21
Indlæg ialt: 8
Fra  indsigt Nu ApS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du læser Byron Sharpe How brands grow, så står der at niche bare er et smartere ord for at være en lille virksomhed. Jeg er enig med det andet svar, der er ingen grund til at afgrænse dig specifikt. Men du kan jo lave siden på dansk, engelsk og arabisk hvis du vil ud til indvandrere i Danmark.

Fra Køge
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Nicolai, tak for svar!

Tilgangen er som sådan den samme, men informationen om hvordan man gør i Danmark, SKAT osv., mangler.

Ville du målrette markedsføringen meget specifikt? Jeg tænker at hvis det bliver for generisk, så drukner jeg i alt det andet information der også er derude.

Fra Køge
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Lars!

Jeg tænker det er bedst for mig at starte et specifikt sted, og afgrænse hvad problemet er for udlændinge i Danmark. Er det fordi der mangler information, mangler de hjælp til SKAT specifikt, handler det om generel forståelse, er de nervøse for at investere, osv.

Som dansker er der massere af mulighed for at tage kurser omkring investering, på dansk.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en joke det her, er stødt på det en del steder i England. men halal investering... Muslismer må ikke modtage renter osv
https://www.qardus.com/news/halal-investment-a-beginners-guide

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Amerikanere der bor udenfor USA har ekstremt komplekse investeringsregler og skatteregler, som meget få kan finde ud af. De må eksempelvis ikke investere i investeringsforeninger udenfor USA uden at komme i problemer, og de beskattes af global indtægt, og hver fejl de laver på selvangivelser kan straffes med 10000$ og hvis du ikke afleverer investeringsdokumentation så kan de tage 10% af din globale formue om året.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)