Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervs konto der følger firmaet

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke kun erhverv der får nyt nummer ved bankskifte - det gør alle. Jeg tror det ville være kompliceret at ændre internationalt, hvor reg nr jo angiver banken samt afdelingen og bruges i hele Iben/swift systemerne og samtidigt angives nationen i kortnummer osv
jeg kan godt forstå der kan være nogen der har behovet, men tror ikke der er udsigt til at man får samme nummer ved flytning af bank - ligesom der måske var mere risiko for fejloverførsler, når man ikke ved indtastning i netbanker kan se, hvad det faktisk er for en bank og afdeling man overfører til. Jeg tror ikke det nuværende system ligger til højrebenet at ændre. Teknisk kunne man, men ulemper vil nok overstige fordele på mange områder.
Som Ravn skrev i anden tråd, kan det løses ved at lade betaling ske via elektronisk betalingskort hvor konto er samme nr ved bankskifte - men mange vil idag sikkert også bruge Q kode på faktura - måske to - en der fører direkte til betaling elektronisk og en elektronisk direkte til Mobilpay. Det synes jeg letter mange betalinger meget

Derfor - lev med det er nok eneste - ikke så hjælpsomme råd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Nationalbanken kan vel lave sådan et setup.

Alle der ønsker det får en DK konto.

På deres hjemmeside connecter man så ens bankkonto til den konto.

Du oplyser så din DK konto til kunderne, som overfører til den og den viderefører så til din bank.

det er vel kun viljen der skal til.

Nemkonto.dk har jo et setup.

Nemkonto kunne jo bruges, men så skal jeg bede alle mine kunder lave en aftale med dem.

Det dur ikke...

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@John

Internationalt vil det ikke gøre forskel: dit danske bankkontonummer indgår jo i ens IBAN-nummer. Og eftersom man, i mit forslag, får et ekstra bankkontonummer som er knyttet til den konto man har lige nu og her i sin nuværende bank, har man også et IBAN-nummer til det ekstra bankkontonummer. 
Det eneste der MÅSKE kan være et problem, er at der er et ekstra led i betalingsstrømmen, som teoretisk kan forsinke betalingen.

Og ja, private oplever også at de skifter bankkontonummer når de skifter bank. Men privatpersoner bruger som regel ikke deres bankkontonummer lige så ofte. Jeg har tilfældigvis i dag oplyst nogen min private bankkontonummer i dag, men ellers har jeg ikke gjort det i årevis: privat får jeg sjældent penge overført fra "nye" mennesker/organisationer. Det offentlige sender jo ikke penge til min nuværende bank, men til min NemKonto. Og det er nøjagtigt samme system, som jeg foreslår til "elbilen"

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@elbilen

Ja, det kan Nationalbanken. Det er dog ikke kun manglende vilje der står i vejen, det er også visionære evner, og det faktum at Nationalbanken er en offentlig institution, hvor folk "bare passer der arbejde". De bliver ikke betalt for at være innovativ.

Tror ikke at Nationalbanken er vejen frem. Jeg tror at du skal have fat i en aktør i erhvervslivet med ben i den finansielle verden, gerne med en banklicens eller hvad det nu hedder. Til din info: jeg har skrevet til en der har - jeg håber bare at hans e-mailadresse er rigtig.

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

>Jeg forstår godt dit forslag men er ikke helot enig i det er så let løst som du mener og at det giver klart flere fejlmuligheder - ligesom mange hellere VIL have et nye nummer til en ny konto i ny bank (og måske beholder gamle) så det vil være mere komplekst
Jeg ville bruge Ravns råd om elektronisk betalingskort som beholder nr og sætte Q kode på fakturaer til direkte link til overførsel og et til MP - og ikke vente på, at det ændres internationalt, det bliver ikke i min levetid :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)