Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personalegoder med eller uden skat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Jul 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en personligt ejet virksomhed og ønsker at både min eneste medarbejder og jeg begge får adgang til et fitnesscenter (firmaaftale), som firmaet skal betale.

Vi laver hjemmesider og sidder meget ned i forbindelse med arbejdet. Skal vi betale skat af denne firmaaftale eller går det ind under "forebyggende" aktiviteter, - som er skattefri?

Nogle der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nør Bengtsson:

Jeg har en personligt ejet virksomhed og ønsker at både min eneste medarbejder og jeg begge får adgang til et fitnesscenter (firmaaftale), som firmaet skal betale.

Vi laver hjemmesider og sidder meget ned i forbindelse med arbejdet. Skal vi betale skat af denne firmaaftale eller går det ind under "forebyggende" aktiviteter, - som er skattefri?

Nogle der har erfaringer med dette?

På forhånd tak.

Lars


Betaler arbejdsgiveren medarbejderens udgifter til et fitnesskort i et fitnesscenter, der er beliggende uden for arbejdspladsen, er dette personalegode skattepligtigt for medarbejderen, da arbejdsgiveren har afholdt en privat udgift for medarbejderen. Et fitnesskort falder ikke ind under reglerne om bagatelgrænsen for arbejdsrelaterede goder, men vil derimod være omfattet af den skattefri bagatelgrænse

Hvis du havde en større arbejdsplads med nogle fittnessredskaber i et rum - så ville adgang til dette være skattefrit for medarbejderne (og ved medarbejdere, også for dig selv, forudsat alle medarbejdere havde adgang)  Det er ikke skattefrit eksternt

mere i f.eks Sports- og motionsfaciliteter - hvad er reglerne for personalegoder (pwc.dk) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)