Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nægtelse af erhvervskonto hos utalige banker og grotesk opførsel fra bankerne

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Og så dyrt er det altså heller ikke for en bank at lave hvidvaskningskontrol.
ah - sektoren har ansat ca 4.500 ekstra personer alene til det arbejde OG anmeldte sidste år 45.000 transaktioner til SØIK

og HUSK objektiv bevisførelse = banken skal bevise den ALDRIG kunne have opdaget transaktioner - ikke SKAT skal bevise banken sjuskede - (de KYC rapport er ved ny konto jeg har set - fylder mindst svarende til 2 A4 (revisorer skal i princip samme ved ny kunde)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Og så dyrt er det altså heller ikke for en bank at lave hvidvaskningskontrol.
ah - sektoren har ansat ca 4.500 ekstra personer alene til det arbejde OG anmeldte sidste år 45.000 transaktioner til SØIK

og HUSK objektiv bevisførelse = banken skal bevise den ALDRIG kunne have opdaget transaktioner - ikke SKAT skal bevise banken sjuskede - (de KYC rapport er ved ny konto jeg har set - fylder mindst svarende til 2 A4 (revisorer skal i princip samme ved ny kunde)

Der er 5.500 ansat til det, altså hver 7. ansatte i bankerne.

https://finanswatch.dk/article12649398.ece

Ud af de langt over 45.000 anmeldelser, endte ca 30 med en sag. Dvs at der i 44.970 tilfælde var tale om et ikke eksisterende problem.

Her kan man tale om at skyde gråspurve med kanoner...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Ud af de langt over 45.000 anmeldelser, endte ca 30 med en sag. Dvs at der i 44.970 tilfælde var tale om et ikke eksisterende problem.

Her kan man tale om at skyde gråspurve med kanoner...

ja - men det handler vel om at SØIK ikke håndterer det - de kan slet ikke følge med - men banken med objektivt ansvar tør ikke andet - og skal jo følge loven ganske enkelt.
Men tror bare vi skal lægge den ned her - du ved jo bedre

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:

Ud af de langt over 45.000 anmeldelser, endte ca 30 med en sag. Dvs at der i 44.970 tilfælde var tale om et ikke eksisterende problem.

Her kan man tale om at skyde gråspurve med kanoner...

ja - men det handler vel om at SØIK ikke håndterer det - de kan slet ikke følge med - men banken med objektivt ansvar tør ikke andet
Men tror bare vi skal lægge den ned her - du ved jo bedre

Og så er vi jo tilbage ved mit oprindelig indlæg i tråden...

Det giver god mening, at lave et system, hvor der kræves noget af den ene part, mens den anden part ikke kan leve op til tilsvarende.

Iøvrigt tak for 1 stjerne for mit indlæg, som jo blot indeholder fakta... :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Iøvrigt tak for 1 stjerne for mit indlæg, som jo blot indeholder fakta... :)
sjov definition af fakta  -Men nu ved jeg hvordan du ser fakta 
Mit GÆT er at hvidvask er blevet så stort et tema - bl.a grundet DB i Estland osv - at loven er sat så hårdt op, at banker netop har hver 7. ansat til det område og laver - viser det sig over 50.000 anmeldelser (ingen siger de ikke er berettigede - de er lavet helt enkelt for at følge loven) - som SØIK slet ikke har tid til

Lidt samme der sker på hospitaler - hvor alt journaliseres og tager oceaner af tid - fordi man er bange for de fejl der ellers kan skabes presse om
Her er det bare en hvidvask og KYC lov som kræver disse dokumentationer - surt det ikke er dig der driver bankerne  med den store viden du har om den drift også - Håber den del jeg har tillid til dig (har haft) ikke er omfattet af samme omdømme

ha det nu bare godt -

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Iøvrigt tak for 1 stjerne for mit indlæg, som jo blot indeholder fakta... :)
sjov definition af fakta  -Men nu ved jeg hvordan du ser fakta 
Mit GÆT er at hvidvask er blevet så stort et tema - bl.a grundet DB i Estland osv - at loven er sat så hårdt op, at banker netop har hver 7. ansat til det område og laver - viser det sig over 50.000 anmeldelser (ingen siger de ikke er berettigede - de er lavet helt enkelt for at følge loven) - som SØIK slet ikke har tid til

Lidt samme der sker på hospitaler - hvor alt journaliseres og tager oceaner af tid - fordi man er bange for de fejl der ellers kan skabes presse om
Her er det bare en hvidvask og KYC lov som kræver disse dokumentationer - surt det ikke er dig der driver bankerne  med den store viden du har om den drift også - Håber den del jeg har tillid til dig (har haft) ikke er omfattet af samme omdømme

ha det nu bare godt -

Jeg ved ikke, om du har haft en dårlig dag, men det var da vildt, så personlig du er idag :)

Men helt fair, jeg tager bare en pause herinde fra igen, enjoy :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Jeg ved ikke, om du har haft en dårlig dag,
måske - men det her handler jo om, at jeg i den grad synes, at du - som jeg generelt anser for indsat i tingene, helt retter smed for bager - mener danske banker generelt er dårligt ledede og deres hvidvask kontrol slet ikke koster det store

Det med dårligt ledede, er jo ikke en fast størrelse, men det er jo sjovt at der er ca 70 pengeinstitutter der alle er dårligt ledede, trods nogen bestyrelse vel burde være dygtige og der anvendes i høj grad internationale bankfolk i ledelserne - til voldsomme lønninger, og danske banker klarer sig fornuftigt målt i forhold til internationale også - så i så fald, er alle banker elendigt kørte. Det tror jeg ikke mange ekspert vil købe - Der er altid plads til forbedringer, men elendigt kørte er 70 banker næppe
Dertil, at du så mener - i deres dårlige ledelse og i princip ikke dyre hvidvask og KYC kontrol skyder gråspurve med kanoner, fordi SØIK kun har nået at kontrollere et klart mindretal af bankernes ca 50.000 anmeldelser. Her arbejder SØIK i øvrigt forsat på 2019 og 2020 anmeldelserne.

Finanstilsynet punker banker ved regelmæssige kontrolbesøg (det er årsag til at Lunar vel i dag tager samme tid som andre banker for erhvervskonto og giver mindst lige så mange afslag som alle andre banker - her om Lunar og finanstilsyn og 10 dobling af medarbejdere til området Finanstilsynet kræver forbedringer og hurtigere handling i Lunars hvidvaskindsats (finanswatch.dk).) 

Loven giver ikke nogen form for mindstegrænse. Det gælder banker og det gælder eksterne bogholdere/revisorer. Hvis du i dit ApS kommer til at bruge firmakortet EN gang til en privat flaske vin, og opdager det dagen efter, og overfører fra privat til firmakonto - så SKAL - både en ekstern bogholder OG banker - foretage anmeldelse. De må som ikke engang orientere kunden inden, men skal helt enkelt anmelde alle - og SØIK kan (og bør) lave restriktion når de ser det, men dels når SØIK det ikke, og dels går der måske fornuft i dem, så de ikke ser grund til at køre sådanne sager 

Selv en lille bogholder eksternt får bod hvis ikke en privat hævning på 500 kr i ApS anmeldes - og dette uanset det kun var en enkelt dag.(og skat eller finanstilsyn opdager det)

Det er LOVEN der er lavet, så banker har 5000 ekstra ansatte (din artikel siger hver 7. bankansat - men det er så nok ikke fuldtids med hvidvask kontrol, men hvis det var her 7 - var det jo endnu flere - og så der laves over 50.000 anmeldelser. Det er ikke noget bankerne synes er hylende morsomt, men noget de opfatter som en klar lov om, at de skal være politifolk overfor utroligt mange transaktioner

Den lov - parret med objektivt ansvar, hvor banken dømmes hvis ikke den kan bevise den slet ikke kunne have anmeldt en sag - og ikke kun hvis SKAT kan bevise, at banken burde have opdaget det - er hovedansvarlig for både vanskeligheder med at få erhvervskonto - specielt for erhverv der har kontanter ind og / eller udlandsoverførsler til 3. lande - og de høje priser

Nu kommer - sikkert i 2023 ny lov med krav til banker om erhvervskonto til "alle" (der står i forslag de stadigt skal kunne afvise hvis de ikke kan kontrollere sikkert nok dog)
Det bliver så en basiskonto = nok hævekort og ikke PBS/NETS leverandørbetaling og udlands overførsler  - som gør kontrol lettere - til en basispris der aftales mellem finansDK og erhvervsministeriet - og så får mange sikkert en ekstra pris, hvis de skal have det som helt alm konto. Ministeriets præsentation ligger helt op af det forslag jeg skrev til erhvervsministeren for over et år siden - men aner ikke om det hænger sammen https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html 

Hvis SØIK ikke mener de 50.000 anmeldelser giver mening, så burde de i den grad gøre justitsministeriet opmærksom på det, så retningslinjer for hvornår der SKAL anmeldelse, og evt ansvar kunne tilpasses - men det sker jo ikke, og har jo stået på i 3 år nu

folketinget kan ændre - Det er som nævnt som hospitaler, hvor dokumentationskrav af alt muligt til journal, koster utroligt meget tid og penge - samme er lagt på banker som kontrolinstans - Enten må vi sige det er godt vi bekæmper hvidvask, og så tage den omkostning, eller også må vi ændre og tilpasse til en virkelighed hvor SØIK og alle kan følge med og - staten er tilfreds

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Jeg ved ikke, om du har haft en dårlig dag,
måske - men det her handler jo om, at jeg i den grad synes, at du - som jeg generelt anser for indsat i tingene, helt retter smed for bager - mener danske banker generelt er dårligt ledede og deres hvidvask kontrol slet ikke koster det store

Det med dårligt ledede, er jo ikke en fast størrelse, men det er jo sjovt at der er ca 70 pengeinstitutter der alle er dårligt ledede, trods nogen bestyrelse vel burde være dygtige og der anvendes i høj grad internationale bankfolk i ledelserne - til voldsomme lønninger, og danske banker klarer sig fornuftigt målt i forhold til internationale også - så i så fald, er alle banker elendigt kørte. Det tror jeg ikke mange ekspert vil købe - Der er altid plads til forbedringer, men elendigt kørte er 70 banker næppe
Dertil, at du så mener - i deres dårlige ledelse og i princip ikke dyre hvidvask og KYC kontrol skyder gråspurve med kanoner, fordi SØIK kun har nået at kontrollere et klart mindretal af bankernes ca 50.000 anmeldelser. Her arbejder SØIK i øvrigt forsat på 2019 og 2020 anmeldelserne.

Finanstilsynet punker banker ved regelmæssige kontrolbesøg (det er årsag til at Lunar vel i dag tager samme tid som andre banker for erhvervskonto og giver mindst lige så mange afslag som alle andre banker - her om Lunar og finanstilsyn og 10 dobling af medarbejdere til området Finanstilsynet kræver forbedringer og hurtigere handling i Lunars hvidvaskindsats (finanswatch.dk).) 

Loven giver ikke nogen form for mindstegrænse. Det gælder banker og det gælder eksterne bogholdere/revisorer. Hvis du i dit ApS kommer til at bruge firmakortet EN gang til en privat flaske vin, og opdager det dagen efter, og overfører fra privat til firmakonto - så SKAL - både en ekstern bogholder OG banker - foretage anmeldelse. De må som ikke engang orientere kunden inden, men skal helt enkelt anmelde alle - og SØIK kan (og bør) lave restriktion når de ser det, men dels når SØIK det ikke, og dels går der måske fornuft i dem, så de ikke ser grund til at køre sådanne sager 

Selv en lille bogholder eksternt får bod hvis ikke en privat hævning på 500 kr i ApS anmeldes - og dette uanset det kun var en enkelt dag.(og skat eller finanstilsyn opdager det)

Det er LOVEN der er lavet, så banker har 5000 ekstra ansatte (din artikel siger hver 7. bankansat - men det er så nok ikke fuldtids med hvidvask kontrol, men hvis det var her 7 - var det jo endnu flere - og så der laves over 50.000 anmeldelser. Det er ikke noget bankerne synes er hylende morsomt, men noget de opfatter som en klar lov om, at de skal være politifolk overfor utroligt mange transaktioner

Den lov - parret med objektivt ansvar, hvor banken dømmes hvis ikke den kan bevise den slet ikke kunne have anmeldt en sag - og ikke kun hvis SKAT kan bevise, at banken burde have opdaget det - er hovedansvarlig for både vanskeligheder med at få erhvervskonto - specielt for erhverv der har kontanter ind og / eller udlandsoverførsler til 3. lande - og de høje priser

Nu kommer - sikkert i 2023 ny lov med krav til banker om erhvervskonto til "alle" (der står i forslag de stadigt skal kunne afvise hvis de ikke kan kontrollere sikkert nok dog)
Det bliver så en basiskonto = nok hævekort og ikke PBS/NETS leverandørbetaling og udlands overførsler  - som gør kontrol lettere - til en basispris der aftales mellem finansDK og erhvervsministeriet - og så får mange sikkert en ekstra pris, hvis de skal have det som helt alm konto. Ministeriets præsentation ligger helt op af det forslag jeg skrev til erhvervsministeren for over et år siden - men aner ikke om det hænger sammen https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html 

Hvis SØIK ikke mener de 50.000 anmeldelser giver mening, så burde de i den grad gøre justitsministeriet opmærksom på det, så retningslinjer for hvornår der SKAL anmeldelse, og evt ansvar kunne tilpasses - men det sker jo ikke, og har jo stået på i 3 år nu

folketinget kan ændre - Det er som nævnt som hospitaler, hvor dokumentationskrav af alt muligt til journal, koster utroligt meget tid og penge - samme er lagt på banker som kontrolinstans - Enten må vi sige det er godt vi bekæmper hvidvask, og så tage den omkostning, eller også må vi ændre og tilpasse til en virkelighed hvor SØIK og alle kan følge med og - staten er tilfreds

Da jeg postede mit første indlæg, var der nogle problemer, og jeg kan se, at en sætning åbenbart ikke er kommet med, men den gør ikke den store forskel. 

Jeg havde skrevet "Det er indsamlingen af dokumentation og indberetningerne, som er dyr for bankerne, da det er her arbejdsbyrde ligger".

Tråden handler om en person, som ikke kan få en helt simpel erhvervskonto til hans virksomhed. Selvom det er et krav fra myndighedernes side, da de kun udbetaler moms til kontoer. Dermed fejler systemet også, hvis man kræver, at man har Nemkonto, men bankerne selektivt kan vælge, om de vil have dig som kunde og på hvilke vilkår.

I såfald at dette er måden, det skal være på, burde momsudbetalingerne f.eks også kunne ske kontant, det samme med indbetalingerne.

Nu handler tråden om, hvem der ved mest om hvidvask, og at du åbenlyst mener en masse, som jeg intet har skrevet om.

Såfremt der var et problem i de mange tusinde anmeldelser generelt, så havde SØIK nok gjort politikerne opmærksom på, at der var en generel problemstilling, og dermed havde de fået ekstra ressourcer. Og ja de er underbemandet, og de kan ikke tage alle sager, I know, men nu var mit indlæg om hvidvask meget firkantet, fordi det er ikke det, som er trådstarters problem.

Men din retorik omkring, at påstå jeg mener, at jeg kan drive banker bedre, og din nedladende og personlige udtryk, dem forstår jeg ikke. 

Såfremt du skrev, at din livret var pilaf (afghansk nationalret), så kunne jeg da heller ikke bare konkludere, at du støttede Taleban og terrorisme. For det var ikke det, som du skrev, du skrev at du kunne lide pilaf. Det har intet med hverken Taleban eller terror og gøre, og derfor urimeligt at drage disse konklusion ud fra sådan en udmelding. 

Jeg kender flere, som arbejder i ledelsen i danske banker indenfor hvidvask, så jeg ved også, hvordan det foregår, og hvad der koster. Og trådstarter, som jeg formoder er en lovlydig og normal erhvervsdrivende, vil ikke påvirke bankernes omkostninger ret meget. 

Men lad os bare lukke den her, jeg tager en pause og bruger min tid på noget andet, som kan hjælpe nogle andre, fremfor sådan en masse personlig og nedladende fnidder fnadder, det gavner alligevel ikke nogen :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Jeg ved ikke, om du har haft en dårlig dag,
måske - men det her handler jo om, at jeg i den grad synes, at du - som jeg generelt anser for indsat i tingene, helt retter smed for bager - mener danske banker generelt er dårligt ledede og deres hvidvask kontrol slet ikke koster det store

Det med dårligt ledede, er jo ikke en fast størrelse, men det er jo sjovt at der er ca 70 pengeinstitutter der alle er dårligt ledede, trods nogen bestyrelse vel burde være dygtige og der anvendes i høj grad internationale bankfolk i ledelserne - til voldsomme lønninger, og danske banker klarer sig fornuftigt målt i forhold til internationale også - så i så fald, er alle banker elendigt kørte. Det tror jeg ikke mange ekspert vil købe - Der er altid plads til forbedringer, men elendigt kørte er 70 banker næppe
Dertil, at du så mener - i deres dårlige ledelse og i princip ikke dyre hvidvask og KYC kontrol skyder gråspurve med kanoner, fordi SØIK kun har nået at kontrollere et klart mindretal af bankernes ca 50.000 anmeldelser. Her arbejder SØIK i øvrigt forsat på 2019 og 2020 anmeldelserne.

Finanstilsynet punker banker ved regelmæssige kontrolbesøg (det er årsag til at Lunar vel i dag tager samme tid som andre banker for erhvervskonto og giver mindst lige så mange afslag som alle andre banker - her om Lunar og finanstilsyn og 10 dobling af medarbejdere til området Finanstilsynet kræver forbedringer og hurtigere handling i Lunars hvidvaskindsats (finanswatch.dk).) 

Loven giver ikke nogen form for mindstegrænse. Det gælder banker og det gælder eksterne bogholdere/revisorer. Hvis du i dit ApS kommer til at bruge firmakortet EN gang til en privat flaske vin, og opdager det dagen efter, og overfører fra privat til firmakonto - så SKAL - både en ekstern bogholder OG banker - foretage anmeldelse. De må som ikke engang orientere kunden inden, men skal helt enkelt anmelde alle - og SØIK kan (og bør) lave restriktion når de ser det, men dels når SØIK det ikke, og dels går der måske fornuft i dem, så de ikke ser grund til at køre sådanne sager 

Selv en lille bogholder eksternt får bod hvis ikke en privat hævning på 500 kr i ApS anmeldes - og dette uanset det kun var en enkelt dag.(og skat eller finanstilsyn opdager det)

Det er LOVEN der er lavet, så banker har 5000 ekstra ansatte (din artikel siger hver 7. bankansat - men det er så nok ikke fuldtids med hvidvask kontrol, men hvis det var her 7 - var det jo endnu flere - og så der laves over 50.000 anmeldelser. Det er ikke noget bankerne synes er hylende morsomt, men noget de opfatter som en klar lov om, at de skal være politifolk overfor utroligt mange transaktioner

Den lov - parret med objektivt ansvar, hvor banken dømmes hvis ikke den kan bevise den slet ikke kunne have anmeldt en sag - og ikke kun hvis SKAT kan bevise, at banken burde have opdaget det - er hovedansvarlig for både vanskeligheder med at få erhvervskonto - specielt for erhverv der har kontanter ind og / eller udlandsoverførsler til 3. lande - og de høje priser

Nu kommer - sikkert i 2023 ny lov med krav til banker om erhvervskonto til "alle" (der står i forslag de stadigt skal kunne afvise hvis de ikke kan kontrollere sikkert nok dog)
Det bliver så en basiskonto = nok hævekort og ikke PBS/NETS leverandørbetaling og udlands overførsler  - som gør kontrol lettere - til en basispris der aftales mellem finansDK og erhvervsministeriet - og så får mange sikkert en ekstra pris, hvis de skal have det som helt alm konto. Ministeriets præsentation ligger helt op af det forslag jeg skrev til erhvervsministeren for over et år siden - men aner ikke om det hænger sammen https://johnhannover.blogspot.com/2020/02/bank-ikke-helt-let-at-fa-konto-brev-til.html 

Hvis SØIK ikke mener de 50.000 anmeldelser giver mening, så burde de i den grad gøre justitsministeriet opmærksom på det, så retningslinjer for hvornår der SKAL anmeldelse, og evt ansvar kunne tilpasses - men det sker jo ikke, og har jo stået på i 3 år nu

folketinget kan ændre - Det er som nævnt som hospitaler, hvor dokumentationskrav af alt muligt til journal, koster utroligt meget tid og penge - samme er lagt på banker som kontrolinstans - Enten må vi sige det er godt vi bekæmper hvidvask, og så tage den omkostning, eller også må vi ændre og tilpasse til en virkelighed hvor SØIK og alle kan følge med og - staten er tilfreds

vh John H

PS dit indlæg herover viser med alt tydelighed, at der er et problem i forhold den måde, som politikerne laver reglerne, og hvordan virkeligheden fungerer. 

For der er tydeligvis ikke rådgivet særlig godt om den praktiske håndtering, ligesom der burde være en bagatelgrænse på fejl. 500 kr i privathævning, burde ikke medføre en indberetning, det burde medføre en løftet tommelfingerregel. I stedet skal specialister spilde tid, ressourcer og penge på fejl, som du, jeg og alle andre kan lave i farten. 

Systemet er gået kontrol amok, og det gavner ingen. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Sep 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer - tak for at du deler historien! 

I SMVdanmark har vi længe kæmpet for at ændre på lige præcis det, du beskriver. Og nu er der endelig kommet hul igennem til politikerne, hvor Erhvervsministeren har lovet, at fremsætte et lovforslag, der skal løse problemet.

Vi vil dog se det før vi tror det - og der er mange barrierer inden vi når så langt. Fx prøver bankerne alt hvad de kan for at udvande forslaget - og hvis der kommer et valg og et regeringsskifte inden forslaget er vedtaget, ja så bliver det nok ikke til noget. 

Mvh.
Kasper Munk Rasmussen /SMVdanmark

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)