Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms ved arbejde uden for personlig ejet virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Onlime.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg håber nogen kan svare mig på mit spørgsmål her Smile


Sagen er den, at jeg i 2021 har lavet lidt arbejde personligt for en forening. Arbejdet beløber sig til ca. 20.000. Arbejdet har ingen forbindelse til den personlig ejede virksomhed, jeg også har.

Mig spørgsmål er nu: Er jeg i virkeligheden ‘personlig momspligtig’, nu jeg også har en personlig ejet virksomhed, som er momspligtig? Eller kan jeg godt vælge at se det ene stykke arbejde som løsarbejde under bagatelgrænsen på 50.000 kr. - og derved nøjes med at indberette det som B-indkomst på selvangivelsen? Jeg har ikke lavet andet arbejde ved siden af virksomheden i 2021 end dette.

Jeg håber mig spørgsmål giver mening.

Tak 🙂

Jeg driver til dagligt Onlime.dk - Vi leverer Danmarks bedste løsning, når det kommer til backup og lagerplads i skyen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke holde noget uden for din enkeltmands moms - og så fakturere fra denne. Så er ALT med moms helt sikkert.

Du kan være ansat i den forening og få løn med skat trukket- samtidigt med du har enkeltmands, men det vil jo sige lønansat på helt normal vis, og absolut ikke faktura fra din enkeltmands. Af den skal der svares moms - og bliver der ikke det, vil SKAT tage 20% af beløbet og formentlig en bod på mindst samme beløb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)