Jeg har besluttet at lukke min virksomhed og i den forbindelse er der jo en masse ting jeg skal have opsagt/afsluttet mm.
og sikkert også nogle ting jeg overser/glemmer.
Derfor håbede jeg at en (som har gjort det før) måske kunne belyse hvilke ting man skal være obs. på at få afsluttet/opsagt.Alt det andet om at starte virksomhed
Det er et Aps med 10 ansatte. og beklager hvis mit spørgsmål virker mangelfuldt.
Jeg efterspurgte egentlig ikke div. procedure hos skat mm. ved lukning. Men mere hvis der er nogle ting/omokstninger andre har oplevet de glemte, fordi det ikke er noget bærende.
Det er et Aps med 10 ansatte. Men mere hvis der er nogle ting/omokstninger andre har oplevet de glemte, fordi det ikke er noget bærende.
fx. opsigel af virksomhedens internet.
Så må de 10 ansatte jo være prioritet 1 - have dem afskediget og betalt al fratræden - ferie - sikre alle ATP og samlebetalinger til samme er betalt - deres forsikringer (arbejdsskade inkl for ejeren) mm opsagt og betalt + alle skatter for ansatte betalt
Dertil Lejekontrakter opsagt og fuldt betalt/depositum retur
Alle kontrakter opsagt - internet, regnskabsprogram, aftaler med bogholder/revisorer og alle kontrakter som vi jo ikke kan gætte os til
Afslutningsbalance hvor der fremgår, at der ikke er kreditorer tilbage overhovedet, specielt hvis du erklæringslukker via skatteerklæring da du ellers selv hæfter personligt - og hvis du lukker via frivillig likvidation eller konkurs, så skal likvidator/kurator jo tage sig af samme
Jeg ville ikke med 10 ansatte, lkke uden at have en jurist og/eller revisor med til at kontrollere alt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER