Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er en snart 18-årig dreng der kraftigt overvejer at gå i gang med dropshipping. Mere præcist, dropshipping fra Kina (AliExpress) til USA primært.

Jeg tænker at bruge Shopify's standard Terms of Service og Privacy Policy, men skrive min egen Refund Policy.

Nogen der ved om der noget lovgivnings-/sikkerhedsmæssigt jeg bør være opmærksom på ift dropshipping? Fx:

* Moms i Kina/USA

* Søgsmål el. lign. fra eventuelle utilfredse amerikanske kunder (tænker i stil med sager som McDonald's brændvarm kaffe sagen)

* Skal jeg have et registreret firma?

* Særlige handelsregler inde-/udenfor EU.

Osv...

Tak for jeres tid, hav en god dag.

Dbh Lukas.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tænker som mange der vil igang, helt urealistisk formentlig, da der er 1000 vis af shops i USA hvor kunden får lev. fra dag til dag af alle kina varer

Fra Kina til USA skal du ikke have andet end dansk firma CVR og føre regnskab. Til gengæld vil alle dine USA kunder selv skulle indfortolde - betale told, vat (moms andre lande), gebyrer osv - Mange kunder (flest) bliver overraskede da shoppen ikke kan klare opkrævning og kender pris, og så ryger varen bare lige retur med krav om penge retur frem for nu at skulle indbetale et nyt større beløb

Moms regler som er forskellige fra uden for og inden for EU - importregler er forskellige - krav til produkter forskellige, CR mærkning og ansvar for denne er korrekt forskellig og og og

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Og det er helt umuligt at dropshippe uden et CVR?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukas Bager:

Okay. Og det er helt umuligt at dropshippe uden et CVR?

kort ja - man skal jo være over 18 for at indgå bindende aftaler med både leverandører og kunder mm (og for at bruge handelsplatform der overholder loven, skaffe betalingsløsning - bankkonto og og og)

Man kan søge dispensation i familieretshuset men det tager lang tid desværre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak. Hvordan med Terms of Service, Privacy Policy osv?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)