Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B salg til Tyskland. Hvad med moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er blevet kontaktet af en tysker, der gerne vil købe flere varer til sit tyske firma. Jeg sælger stort set kun B2C, så jeg får tanken, at der måske er tale om en omgåelse af moms. Det er dog blot en mistanke.

Hvis jeg sælger varen til vedkommende, skal jeg så gøre noget bestemt?
1. Jeg trækker den danske moms fra ved salget, og købet er således momsfrit for tyskeren.
2. Tyskeren skal så selv registrere den tyske moms. Det er tyskerens ansvar.
3. Skal jeg gøre noget bestemt? Er der et dansk system, der snakker sammen med det tyske, hvor jeg skal registrere salget?
4. Hvis jeg har mistanke om, at det er en omgåelse af moms, skal jeg så gøre noget, eller blot være glad for salget? En eventuel omgåelse af reglerne må vel være tyskerens problem.

Håber på input – Jeg vil helst ikke træde ved siden af.

Mvh Mikkel

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden vigtig tilføjelse er at du skal kunne dokumentere at varen er sendt ud af landet, dvs. at det kan give dig problemer hvis kunden selv afhenter varen i Danmark.

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar begge 2.

Smart med hjemmesiden, hvor man kan slå firmaer uden for Danmark op. Firmaet er momsregistreret i Tyskland.

Jeg synes, det er lidt vildt, hvis der ikke skal registreres noget i et offentligt system.

Det må da være vildt nemt at snyde med momsen ved at oplyse et CVR-nummer ved køb og så betale med sit private kort.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Hv:

Tak for svar begge 2.

Smart med hjemmesiden, hvor man kan slå firmaer uden for Danmark op. Firmaet er momsregistreret i Tyskland.

Jeg synes, det er lidt vildt, hvis der ikke skal registreres noget i et offentligt system.

Det må da være vildt nemt at snyde med momsen ved at oplyse et CVR-nummer ved køb og så betale med sit private kort.

altså sælger skal jo angive det på købers CVR nr hver måned i EU systemet med dit danske CVR og beløbet og sælger skal jo også se, at det angivne CVR nr svarer til der hvor varen skal sendes - I dit firma skal du også angive hvor meget du har købt for i EU og uden for til moms.

Man kan da godt snyde - men det er jo så dokumentfalsk og momssvindel og vil kunne medføre helt op til fængselsstraf (dokumentfalsk er hårdt straffet) - og landes skat kan jo tale sammen om de vil, og få indberetninger hvis der bliver en sag. Hvis din bank mener at dine udenlandsbetalinger dækker over noget hvor du kan have snydt, skal den også anmelde det til SØIK/Bagmandspolitiet omg. det sker mere end 45.000 gange om året :) 

Du kan jo også købe diesel til din firma fiskebåd og få leverandøren til at levere private varer - som rent snyd - og købe danske varer til dit danske firma - som du bare bruger privat og betaler med privatkort, men trækker fra i firmaet -  men alt vil jo så have en pris og DK bygger meget langt hen, på et tillidsbasseret system, men straf for snyd

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input John. Jeg har ikke prøvet at indberette moms-fri salg til EU-lande før, så jeg vidste ikke, at man skulle oplyse et CVR-nummer på salget.

Tak for det :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)