Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bolig/leje i aps.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par spørgsmål ang leje af bolig.

Jeg har et aps som er nystartet og jeg skal i gang med at finde nogle kontorer.

De fleste jeg kan finde i Valby er pivdyrt 250kr pr m2

Det løber op i 15.000kr om måneden…



Jeg har dog set lejligheder i byen til 9000kr for 28 M2

Mit spørgsmål er følgende.

Må mit selskab leje en lejlighed og betale fx 9000kr hver måned i gennem aps”et.

Altså ligesom en udgift.

Jeg er hjemmeboende selv, så jeg bor der ikke selv.

2



Jeg har også kigget på hoteller. Omkring 10.000kr om måneden for et hotelværelse, som kan bruges som kontor.

Må jeg bogføre de 10.000kr hver måned som en udgift? Ligesom når jeg køber materialer ind til min virksomhed?



3



Jeg har overvejet at flyttehjemmefra fx.

Fandt jeg en lejlighed i Sorø. Den koster 10.000kr om måneden. Lejligheden er 80m2.

Jeg overvejede at leje den privat.

Kan mit aps få et kontor fx halvdelen af min lejlighed? Også bogføre det som udgift?

Så fx. Betaler jeg 5000kr privat og 5000kr fra aps.



Evt. Andre løsninger vil hjælpe.



Valby er generelt dyrt😑

Den i Sorø var bare et tænkt eksempel.



Mvh

Den nystartede iværksætter 🙈

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

IVKT:
Jeg har dog set lejligheder i byen til 9000kr for 28 M2


Mit spørgsmål er følgende.

Må mit selskab leje en lejlighed og betale fx 9000kr hver måned i gennem aps”et.

Altså ligesom en udgift.

Jeg er hjemmeboende selv, så jeg bor der ikke selv.

ja forudsat der ikke er forbud mod erhver i lejligheden og regningen udstedes til dit ApS og du ikke på nogen måde bruger den privat

IVKT:
Jeg har også kigget på hoteller. Omkring 10.000kr om måneden for et hotelværelse, som kan bruges som kontor.

Må jeg bogføre de 10.000kr hver måned som en udgift? Ligesom når jeg køber materialer ind til min virksomhed?
Her vil jo kunne være en vis risiko for, at skat mener du bruger den til overnatning - hvordan skulle det kontrolleres, men ellers er svaret ja - igen regning til dit ApS med moms osv

IVKT:
Jeg har overvejet at flyttehjemmefra fx.

Fandt jeg en lejlighed i Sorø. Den koster 10.000kr om måneden. Lejligheden er 80m2.

Jeg overvejede at leje den privat.

Kan mit aps få et kontor fx halvdelen af min lejlighed? Også bogføre det som udgift?

Så fx. Betaler jeg 5000kr privat og 5000kr fra aps.

Lejelejlighed kan du evt få fradrag for lejen for erhvervsdelen, en en lejlighed på 80 m2 kommer skat næppe til at godkende indeholder 50% rent erhverv, og der må jo ikke være spor privat i den del og den må ikke være gennemgang - 
Ejer du lejlighed kan ApS ikke betale husleje men fradrag for evt skatteandel http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

----------
Du kan da finde kontorhoteller i København til under den pris du nævner - hvis vi taler om skrivebordsplads - det vil være en enkel og klar udgift i dit ApS - bland ikke det privat ind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Tak for yderst godt svar👍 De to første er spændende.

Ang den sidste, så forstår jeg det godt.

Der er desværre tale om større rum og ikke en skrivebordsplads.
Jeg skal have kunder til møder, så oftest er der 2-4 personer med, så bord, stole, sofaer evt. medmere.
Ang hotel, så tænkte jeg div. Hoteller har mødelokaler med mere, men tak for dit svar.

Flot hjemmeside/blog👌🏾
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

IVKT:

Der er desværre tale om større rum og ikke en skrivebordsplads.
Jeg skal have kunder til møder, så oftest er der 2-4 personer med, så bord, stole, sofaer evt. medmere.
Ang hotel, så tænkte jeg div. Hoteller har mødelokaler med mere, men tak for dit svar.

Flot hjemmeside/blog👌🏾

Tak

Det med mødelokaler har mange kontorhoteller også - bare som eksempel SYMBION Fruebjergvej 3 2100 København Ø hvor du kan have alt fra et lokale med plads til det antal du vil, men hvor du som også kan have en aftale der bare er ET skrivebord til dig selv, men rådighed over mødelokaler til 2-4 eller flere (der er en række lokaler til rådighed ved booking) normalt kan man få plads der med kort varsel, hvis man betaler - enten for et lille 1 mands kontor, eller sågar  en skrivebordsplads, som - hvis den skal være billig, alene altid garanteres at stå klar, men hvor det kan være forskellige steder man kommet til at sidde - som billigste løsning. Her tager de sig også af al din post mm

Du kan også have et lille kontor i Soho på gamle flæsketorv, og der altid få rådighed over mødelokaler (nok noget dyrere lokale)  men  - alt er et spørgsmål om pris, og som nystartet - kan det jo være en start-  inden du skal ud i faste omkostninger på måske 9.000 kr om måneden. Også rådighed over fotokopiatorer, scannere - projektorerer osv kan være fordel - ligesom du begge steder, vil have kantinemulighed og samvær med en masse andre iværksættere
vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)