Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af andres produkter fra et ikke eu-land!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg har i længere tid overvejet at importere varer fra Tyrkiet, hvor jeg vil sælge andre virksomheders produkter. Hvad skal jeg særligt være opmærksomhed på regler af importering af varer fra Tyrkiet og salg af andres produkter, samt markedsføringsloven ved salg af andres produkter?

Jeg glæder mig til at høre fra jer,

Bh Mikail
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikail112:

1

Hvad skal jeg særligt være opmærksomhed på regler af importering af varer fra Tyrkiet og

2

salg af andres produkter, samt markedsføringsloven ved salg af andres produkter?

1

Du skal være importregistreret i dit CVR - og håndtere evt told og gebyrer- er du momsregistreret skal du angive importmoms og hvis ikke, betale moms ved importen

2

Du må ikke importere og sælge mærkevarer (det du kalder andres produkter sikkert) uden tilladelse fra mærkevareproducenten. Uden for EU er det parallelimport. Inden for EU købte varer må du gerne.

Du må uanset hvorfra, ikke bruge andres logo/billeder/tekst uden deres tilladelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Lesak Consult Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg kan lige tilføje, at det er dit ansvar som importør, at sikre produkterne opfylder relevant europæisk lovgivning. Nu ved jeg jo ikke, hvilket produkt som der er tale om, men specifikke regler findes i relevante europæiske produktdirektiver. Såfremt der er tale om tøj, er der blot krav til mærkning af fibersammensætning. Solbriller betragtes som et personlig værnemiddel, og skal derfor opfylde forordningen for personlige værnemidler. Produkter som ikke falder ind under et af de specifikke 21 produkt direktiver skal ikke CE-mærkes, men derimod opfylde GPSD (General product safety directive). Vh  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)