Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skaffer jeg annoncører?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino’er

Jeg driver et lokal netmedie - www.skagenonline.dk samt tilhørende app

Siden tjener penge på salg af bannerreklamer og medlemskaber, hvor butikker som medlem kan udgive artikler/reklamer.

Jeg har fået solgt en god håndfuld bannerreklamer, men ikke så meget som ønsket. 

Hvad ville I gøre, for at få flere annoncører?

Opsøgende salg? Reklame pr brev? Andet?

Min facebookside har ca. 1300 følgere i en by på 7000 indbyggere. Besøgstallet på siden svinger meget ifht til hvor spændende mine nyheder er. Rekorden er 4.000 på en dag. Gennemsnitlig måske omkring 500.

Alle input modtages med kyshånd ;-)

God jul til alle

Mvh Martin

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Apr 13
Indlæg ialt: 147
Fra  Priverv Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,
Jeg driver selv et lokalmedie i Hirtshals - med et indbyggertal på omkring 6.000 indbyggere og i det Nordvestjyske, så i nogenlunde samme bolgade som Skagenonline.dk.

Jeg har måske nogle idéer til hvad du kan prøve - måske endda til et samarbejde. Vil du eventuelt sende mig en e-mail eller besked her på Amino?

Med venlig hilsen
Christian Holm
christian@priverv.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har med succes drevet to forskellige lokalmedier på papir tidligere.

Min absolut vigtigste erfaring med salg hedder: "Op med smilet - skulderen mod døren - respektér et nej".

For mig at se kan du kun slå de store, hvis du viser de lokale erhvervsdrivende, at du ER den lokale markedsføringskanal. De skal kende dig og dit ansigt, så de ser dig for sig, når de tænker lokal markedsføring. De ved allerede, at man kan målrette Facebook- og Googleannoncer meget præcist, så de skal OPLEVE, at du går et ekstra skridt for dem. Min erfaring er, at det kan man kun ved at besøge dem fysisk.

Tag en mappe med salgsark under armen. Gå rundt til de erhvervsdrivende, du gerne vil sælge annoncer til. Lyt til deres behov. Juster gerne dine tilbud, så du lever bedst muligt op til deres behov. Hvis de efterspørger data så giv dem valid data - ikke noget, du "finder på" til lejligheden. Hvis de siger nej tak, så takker du for deres tid og kommer igen senere - evt. når du kan fremvise konkrete resultater for virksomheder, der ligner dem, men som ikke er konkurrenter.

Lyt lyt lyt. 

Hvis nogen kommer med redaktionelle ideer - så vurdér dem, og brug dem, hvis det giver mening for dit medie. 

Meld dig ind i de lokale handelstandsforeninger - kom til møderne og del ud af din viden. Og LYT!!!

Der er MASSER af penge at hente i det marked, hvis du forstår at være selve symbolet på lokallivet.

Og det er en rigtig FED tjans. 

God vind med den.

Hans

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en mail 😊

mvh Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)