Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af handelsplatform for aktier, obligationer og fonde

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal investere ca. 400.000 kr.

Hvilken plarform bør jeg vælge ud fra:

-pris herunder kurtage.

-automatisk indrapportering til skat (pris hvis tilkøb)

-udbud af værdipapirer

-nemt at gå til.

Jeg spreder nok initialt på 20-50 forskellige værdipapirer og korrigerer enkelte (3-5)  ved behov dog maksimalt ved eet tilfælde per måned (ingen daytrader profil).

Jeg har set på Saxobank og Nordnet.

Hvilken af de 2 handelsplatforme skal jeg vælge? Eller skal jeg vælge en helt 3.? Angiv gerne hvilket produkt (hvis forskellige) jeg bør vælge ud fra mit forventede handelsmønster.

God weekend!

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bruger Saxo, som er meget billigere end Nordnet.

Du kan bedst danne dig et overblik over andres erfaringer på Facebook i forskellige investeringsgrupper.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bruger også Saxo Bank, og vil ihvertfald anbefale dig en ting. Undgå at handle gennem Banken det er et gebyr helvede uden lige. Jeg lavede selv den fejl at handle gennem Banken og det giver mig stadig lommesmerter den dag i dag (selvom det er flere år siden jeg sidst har handlet i banken). 100 kr i depot gebyr om måneden og jeg kan ikke komme af med den lorte aktie. Som udløser det gebyr. 😱

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nordea investor m.fl kan faktisk være godt med i mange fald også - og er du god kunde hos Nordea, kan der forhandles om ting oveni - men ellers er saxo og nordnet da oplagte også.

Jeg er glad for Nordea investors platform som er uhyre velfungerende Kurtage - Find den billigste kurtage | Stor sammenligning [2021] (ungmedpenge.dk) viser sammenligning fornuftigt  - også alm brand kan faktisk være godt med Pris-sammenligning af platforme - Opheliainvest.dk har dem i sammenligningen

Det afgørende er mest, at du vælger ret papir - ÅOP og hele din strategi uanset platform - og - om minimums kurtage får betydning eller du handler over det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar.

Jeg bor i udlandet og kan ikke hjælpe min mor med den årlige selvangivelse, så klar fordel hvis indrapportering sker automatisk til skat på CPR-nummer eller hvis man evt mod gebyr (med en knaptrykning) kan få tilsendt et pdf bilag med hvilke beløb som skal angives og i hvilke felter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sirene:

Tak for alle svar.

Jeg bor i udlandet og kan ikke hjælpe min mor med den årlige selvangivelse, så klar fordel hvis indrapportering sker automatisk til skat på CPR-nummer eller hvis man evt mod gebyr (med en knaptrykning) kan få tilsendt et pdf bilag med hvilke beløb som skal angives og i hvilke felter.

Indberetning af alle de børsnoterede papirer sket ALTID fra alle de danske platforme direkte til skat for CPR personen og vil fremgå af årsopgørelse generelt (for alle nyere erhvervede papirer - gamle kan være uden at skat kender indgangsbeløb og derfor ikke kan auto udregne ved realisation.)

PDF opstilling fra banken der viser feltet i årsopgørelse og beløb - ofte lidt før årsudløb, vil kræve privat banking aftale normalt, men ALLE noterede papirer kører automatisk skattemæssigt. 
Bruges kombi af f.eks aktiespare konto - klarer banken/platformen også selve skattebetalingen til lavere rate - men den er begrænset i størrelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

God weekend!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:

Tak John

God weekend!


samme - lige for at være tydelig. Din mors selvangivelse/oplysningsskema vil være automatisk udfyldt for alle noterede papirer i dansk depot. Det er jo så bare noget I ser året efter til April, og har der så været større gevinst end FORSKUDSregistreret, så falder der jo en ekstra skat (som så ofte bare indregnes i opkrævning for næste år)

Det er nødvendigt selv at holde øje med udbytter og salg i årets løb, og ændre forskud, hvis ikke man vil æde ekstra skatten/gebyr året efter
Eneste alternativ, mig bekendt, er en privat banking aftale, som KOSTER men hvor man så får kurtage og andre mulige fordel samt mulighed for at få et udtog der viser alle udbytter og kursstigninger inden året er slut, så forskud kan forbedres (men ikke blive komplet da kurser 31/12 ikke er kendt)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

OK tak. Det hun har i dag er forvaltede papirer som netto, pga. forvaltinng og placering, giver negativ afklasning. Eneste plus er at hun får automatisk indrapportering til skat igennem bankens produkt.

Men det lader til at hun får samme indrapportering igennem saxo depot, så det bliver næste skridt ;-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)