Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til mulig opstart af firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg går meget op i spiritus og har en god samling. Jeg bliver tit spurgt, om jeg ikke vil underholde med smagning og fortælling osv.

Jeg overvejer derfor at oprette et firma til dette formål.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål til jer, så jeg kan blive guidet i den rigtige retning.

Beklager, hvis spørgsmålene er stillet før og ”at du kan jo bare google dig frem” 😉

Jeg forventer en omsætning under 50.000 pr. år. Det skal drives som fritid/hobby men skal naturligvis give et overskud, så jeg kan udvide min samling og horisont indenfor spiritus.

Jeg vil gerne kunne udnytte fordelene i at kunne købe billigere ind, og have muligheden for at udstede fakturaer med moms, så både private og firmaer kan bestille en smagning.

Hvilken selskabsform ville I vælge og hvilken branchekode?

Kan mit selskab købe af min nuværende samling, så jeg kan bruge produkterne til smagning?

Jeg formoder at min private samling og selskabets produkter, skal være 100% adskilt, så Skat ikke kan stille spørgsmål. Er det nok at gemme fakturaer og lave et Excel ark over de forskellige private & selskabets produkter?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Firma?:

1

Jeg forventer en omsætning under 50.000 pr. år. Det skal drives som fritid/hobby men skal naturligvis give et overskud, så jeg kan udvide min samling og horisont indenfor spiritus.
2
Jeg vil gerne kunne udnytte fordelene i at kunne købe billigere ind, og have muligheden for at udstede fakturaer med moms, så både private og firmaer kan bestille en smagning.
3
Hvilken selskabsform ville I vælge og hvilken branchekode?
4
Kan mit selskab købe af min nuværende samling, så jeg kan bruge produkterne til smagning?
5
Jeg formoder at min private samling og selskabets produkter, skal være 100% adskilt, så Skat ikke kan stille spørgsmål. Er det nok at gemme fakturaer og lave et Excel ark over de forskellige private & selskabets produkter?

1 når det er for overskud så skal du ikke kalde det hobby som ville være uden fradrag for samlet tab. - 

2 Du skal så frivilligt momsregistreres - lægge moms på alt salg uanset til hvem i DK - og det binder for 24 mdr

3 Billigst i drift er givet personlig virksomhed her - men ApS giver større sikkerhed ved f.eks konkurs. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

4 ja det kan det - til indkøbsprisen og uden moms - påvis indkøb på en eller anden sikker måde

5 Damn right - fysisk og så i liste form - kunne være excel ark - fakturaer osv går helt som dit salg ind i dit regnskab via dit regnskabsprogram

Overvej en let læst bog om stiftelse af pers virk eller aps og en masse vigtigt om skat, moms, fradrag, drift og og og som paperback eller ebog PDF https://jh-e-books.blogspot.com/2019/06/update-af-startup.html   eller skal det være e-pub https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html 

god vind med det-  tal med bank up-front om erhvervskonto som givet vil blive krav (også lov ved ex moms retur) - din branche er ikke bankers yngling

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)