Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygemelding som selvstændig

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et PMV med absolut minimal indtægt (et par tusind om måneden), som er min primære beskæftigelse. Jeg skal have en snak med lægen om stress og er i den forbindelse ikke sikker på hvordan jeg står ved en eventuel sygemelding.

Har det nogen betydning at virksomheden ikke har større økonomisk aktivitet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad skal du bruge sygemeldingen til?
Hvis det er a-kasse og i forhold til dagpenge/sygedagpenge - så vil denne se på dit CVR inden den godkender noget, og med eksisterende CVR kan du ikke være sikker på syge eller alm dagpenge normalt - men så kan du vil lukke det i den periode - med så lille indtægt er det jo ikke afgørende, og giver måske bare stress

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du tegnet sygeforsikring for selvstændige? (Gennem Udbetaling Danmark?). Hvis ja, har udbetalingen af sygedagpenge kun sammenhæng med, hvor meget du arbejder, og ikke noget med din omsætning/indtægt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke tegnet en sygeforsikring, men er betalende medlem til Akademikernes A-kasse.

Jeg har ikke en "plan" for hvad der skal ske, men prøver blot at blive lidt klogere på muligheder hvis lægen anbefaler helt at holde fri og ikke kan finde en eller anden medicinsk ting at ordne.
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dit medlemsskab af A-kassen hjælper dig jo kun, hvis du bliver arbejdsløs, og så er du nok nødt til at lukke din virksomhed

Du kan tegne en sygeforsikring (som selvstændig) gennem udbetaling Danmark, og få udbetalt sygedagpenge efter forskellige satser, afhængig af, hvilken forsikring, du har tegnet. Hvis du har sygeforsikring, er udbetalingen afhængig af, hvor mange timer, du arbejder.

Men ifht. din situation er det for sent at tegne en forsikring for nu - den skal være tegnet min. 6 mdr. før du bliver syg. Når det så er sagt, er det (efter min mening) dumt ikke at have en forsikring mod sygdom - man ved aldrig, hvad der rammer en.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)