Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyprettet Aps og udfordringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
I slutningen af oktober 2021 har jeg oprettet en ny konsulent virksomhed (Aps - 1 ejer, 1 stifter, 1 direktør, 1 ansat).
Jeg tror, at jeg har formaliteterne omkring stiftelsen på plads.
Startkapitalen er stadigvæk deponeret hos et advokatfirma.
De har forsøgt at overføre beløbet til min nyoprettede erhvervskonto i min bank.
Denne overførsel blev afvist fordi, som advokatfirmaet skriver: kontoen er ikke tilmeldt NemKonto.
Indtil nu, har min opfattelse været, at NemKonto er et begreb, som kommer ind i billedet, når der skal overføres penge fra det offentlige.
Kan advokatfirmaet ikke bare overføre beløbet til min nyoprettede erhvervskonto ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor får du ikke den konto tilmeldt som nemKonto?? Det må jo ikke være en personlig konto - den skal jo høre til dit CVR nr og så er det da naturligt den bliver din nemKonto - det tager sekunder - så ikke helt forstået, med mindre du IKKE har en konto der hører til dit CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg oprettede erhvervskontoen til virksomheden i banken, skrev jeg bl.a. under på dokumenter, hvor der stod at kontoen vil være virksomhedens NemKonto.
Det er åbenbart ikke sket, da advokatfirmaets overførsel blev afvist.
Jeg kan godt se den nye konto når jeg logger på bankens Web-løsning, men kontoen fungerer tilsyneladende ikke som NemKonto.
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacek01:
Da jeg oprettede erhvervskontoen til virksomheden i banken, skrev jeg bl.a. under på dokumenter, hvor der stod at kontoen vil være virksomhedens NemKonto.

Hvis du har gjort det før, du oprettede, så burde den være registreret nu. Kontakt banken og få det bekræftet, at der er NEM-konto til CVR.

Jacek01:
Det er åbenbart ikke sket, da advokatfirmaets overførsel blev afvist.

Nu er det vel ikke et perlegrusfirma, du har valg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacek01:
Da jeg oprettede erhvervskontoen til virksomheden i banken, skrev jeg bl.a. under på dokumenter, hvor der stod at kontoen vil være virksomhedens NemKonto.
Det er åbenbart ikke sket, da advokatfirmaets overførsel blev afvist.
Jeg kan godt se den nye konto når jeg logger på bankens Web-løsning, men kontoen fungerer tilsyneladende ikke som NemKonto.

ring til banken - det er superlet løst bare du har en faktisk CVR konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var en lang og irritende process før denne konto blev oprettet og begyndte faktisk at virke.
Det virker nu.
Tak for hjælpen herfra.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)