Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat finansielle kontrakter i ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg overvejer at stifte et selskab (ApS) hvis formål er at handle med gearede finansielle kontrakter for kryptovaluta (jeg er klar over risici). Kontrakterne afregnes i USD og selskabet vil således aldrig eje kryptovaluta. Som jeg forstår det jf. kursgevinstloven, er tab i et selskab fuldt fradragsberettiget og skatten ender således med at være 22% af [gevinst - tab] efter lagerprincippet.

1) Kan ovenstående setup af SKAT blive betragtet som spekulation, hvorved beskatning af tab og gevinst bliver asymmetrisk, og tab ikke er fuldt fradragsberettiget?

2) Vil omsætningens størrelse og handlernes varighed have indflydelse på #1. Hvis f.eks. hele egenkapitalen omsættes flere gange dagligt?

3) Vil typen af selskab (driftsselskab/holdingsselskab) have indflydelse på #1+2?

Er selvfølgelig klar over at dette vil kræve input fra en revisor, men søger input her først.

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du har helt ret i behovet for hjælp fra en revisor, og du kan jo også prøve at kontakte Skat.

Det være sagt, så kan jeg ikke selv erindre at være stødt på noget omkring valuta- og værdipapir-investeringer i selskabsregi hvor der ikke har været fuldt fradrag for tab. Mine investeringer er dog knap så spændende som det du overvejer :-)

Bemærk også at du ikke får udbetalt "negativ selskabsskat", men blot kan modregne i senere skatteberegninger. 

Noget andet er det private tab der kan opstår ved at det selskab du har stiftet og evt. lånt penge til går konkurs.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

scab:

Hej Amino,

Jeg overvejer at stifte et selskab (ApS) hvis formål er at handle med gearede finansielle kontrakter for kryptovaluta (jeg er klar over risici). Kontrakterne afregnes i USD og selskabet vil således aldrig eje kryptovaluta. Som jeg forstår det jf. kursgevinstloven, er tab i et selskab fuldt fradragsberettiget og skatten ender således med at være 22% af [gevinst - tab] efter lagerprincippet.

1) Kan ovenstående setup af SKAT blive betragtet som spekulation, hvorved beskatning af tab og gevinst bliver asymmetrisk, og tab ikke er fuldt fradragsberettiget?

2) Vil omsætningens størrelse og handlernes varighed have indflydelse på #1. Hvis f.eks. hele egenkapitalen omsættes flere gange dagligt?

3) Vil typen af selskab (driftsselskab/holdingsselskab) have indflydelse på #1+2?

Er selvfølgelig klar over at dette vil kræve input fra en revisor, men søger input her først.

På forhånd tak for svar.


1 ville jeg beskrive præcist hvad du vil og bede om bindende svar på fra skat. Hvis ikke selskabets hovedformål er crypto så ja - investering vil kunne udløse end og hvad der svarer til personlig hævning - del af privatsfæren - men samtidigt, hvis det kan ses som for at undgå negativ rente, så har de også haft angivet positivt synd - lidt om skat her IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Beskatning af Cryptovaluta + lidt om kommercielt brug. (johnhannover.blogspot.com)

2 Det ville vel i høj grad vise det var hele selskabets formål og ikke del af privatsfære vil jeg mene (og går ud fra det er selskabets midler der investeres og ikke eksterne investorers som ville have andre finanstilsynskrav mm)

3 holding eller drift  vil være samme sag her

Ja til søg revisor med crypto erfaring - og husk lagerskat i selskabsformen også 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)