Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommisionssalg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Mon der er nogle der kan hjælpe mig med at besvare et spørgsmål vedr: kommisionssalg?

Jeg er “producent” til en butik der sælger mine vare i kommisions (35/65). Jeg har svært ved at finde regler og gennemskue om butikken må udbyde rabatter på mine varer? Uden at spørge mig først? Så jeg også har et tab, efter de 65% pg så yderligere en procent oveni- fordi butikken har ført rabatter på mine varer.. Eller om det forventes at det er butikken, der udelukkende selv bliver fratrukket sin rabat?

Tænker at så længe de egentlig ikke ejer varen, men kun står for videresalg - så har de vel ikke retten til at udbyde en ekstra rabat?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening. Har ikke kunne finde konkrete svar.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal fremgå af jeres aftale - men hvis I har aftalt den skal sælges til f.eks 100 kr og du skal have 35% så kan butikken ikke sælge under 100 kr - men det lyder som om, I ikke har en ordentlig aftale inden i gik igang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Nov 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for svar.
Vi har lavet en overordnet aftale og aftalt priser på mine produkter. Deri har vi ikke en aftale vedr. rabatter, kun priserne på mine produkter. Derudover står der selvfølglig mere ( bare ikke om de må køre rabat ). Må de overhovedet køre rabat, uden at have rådført sig med mig først? Jeg har nemlig lidt kommissionssalg i andre butikker også.
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Karoline

Ligesom https://www.amino.dk/johnhannover påpejer, så har ikke fået gjort en rigtig aftale, som indeholder alle elementer i det at sælge en vare.

Det er vigtigt at du får lavet en kommissions aftale, som du bruger når du skal finde nye forhandlere. Men i dette tilfælde hvor du har en i gang værende aftale, er det nødvendigt at tage en snak med butikken om denne problematik.

Hvad skal det ske med dine varer når butikken kører 25% rabat på hele butikken?

Hvor lang tid skal en vare stå i butikken uden at blive solgt?

Hvad sker der med varer som ikke bliver solgt?

Hvad med reklamationer?

og der kan nok være andre relevante ting som jeg ikke kommer på.

Tag snakken med butikken, dialogen er den bedste vej

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis I har aftalt, at et produkt skal sælges til 100,- kr, og fordelingen er 35% til dig, altså 35 kr, og 65% til butikken, altså 65 kr, så må butikken gerne sælge produktet til mindre end de 100 kr, men du skal stadigvæk have de 35 kr, som I har aftalt. 

Tilbud og rabatter bliver altså på butikkens regning, for det er det, som aftalen er. Skal dine vilkår ændres, skal der laves en aftale herom.

Men hvis det er en problemstilling, hvor du og butikken er i tvivl, bør I lave en klar aftale, som præciserer, hvordan og hvorledes. Dette kunne let klares, hvis du ændrede dine priser fra % af et salgsbeløb til et beløb.

F.eks at indkøbsprisen på produkt 1 er 35 kr, mens produkt 2 koster 70 kr. Og produkt 3 koster 52,50 kr.

Herefter vil dine forhandlere jo selv kunne sætte deres priser, som de ønsker, hvis du samtidig supplerer dine priser med nogle vejl priser. 

Og afregningen sker herefter, når varerne er solgt, altså på traditionelle kommissionsvilkår.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
ltså hvis I har aftalt, at et produkt skal sælges til 100,- kr, og fordelingen er 35% til dig, altså 35 kr, og 65% til butikken, altså 65 kr, så må butikken gerne sælge produktet til mindre end de 100 kr, men du skal stadigvæk have de 35 kr, som I har aftalt. 

Ved eftertanke - skal man nok også ud i, om det at butikken altid bare afleverer 35 kr for en vare - uanset den sælges til 100 eller til 50  og butikken stadigt afleverer de 35 ikke giver momsproblem

I butik hvis loppehal er det kunden der ejer varen - og sætter prisen. Hvis prisen er forhåndssat . uanset salgsprisen - så det reelt er hallen der bestemmer prisen og i princip så bare køber til en fast pris fra ejeren (her de 35 kr) - så KUNNE skat mene ejendommen overgår til butikken/loppehallen der omgår moms regler ved ikke at lægge moms på hele salget
Hvad er næsten så forskel mellem at hallen køber varen til fast pris og må sælge til pris som de vil, og returnere ikke solgte varer - måske for lille?

Bare en sen tanke hvis ikke butikken allerede nu bare lægger moms på hele salget, for så er den del irrelevant

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)