Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dobbeltbeskatning UK VAT - DK SKAT

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 
Jeg har gået og overvejet lidt om jeg skal begynde en lille rejse med at sælge i UK gennem Amazon

Grunden til at jeg ikke har taget springet endnu er fordi at jeg ikke har sat mig ind i den administrative del endnu. 
Jeg er nemlig godt klar over at jeg skal CVR registeret (Dermed betale Dansk SKAT)
Jeg er også godt klar over at jeg skal VAT registeres i UK (Dermed betale VAT). 

Jeg er derfor blevet i tvivl om det overhovedet er "det værd at komme igang".. Forstå mig ret. 

Hvis jeg både har mine forretnings udgifter, samt skal beskattes 20% VAT i UK og omkring 36% i DK, samt Amazon udgifter - Så kan jeg godt blive lidt bange for om det ender profitabelt ud.. - Det kommer selfølgelig også an på hvor meget jeg invistere i produkter og hvor meget ROI jeg får igen pr. salg

Men det korte spørgsmål er bare, om jeg skal regne med at blive dobbeltbeskattet. 

- Og ja jeg ved godt at jeg burde stille spørgsmålet til en SKAT medarbejder, men de har ikke lige åbent i weekenden og ville derfor prøve lykken her:D 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

VAT er ikke en skat- Det er moms - og den kan udlignes af købsmoms men moms er aldrig del af omsætning eller salg. Du opkræver den på vegne af den private køber der betaler den, og giver den til skat - men det er dermed den private køber der betaler den, for var det et momsregistreret firma, trak det momsen fra

Du skal altid - uanset UK VAT eller anden moms - regne din indtægt INDEN Moms mod din udgift men ja - dit regnstykke viser man skal have stor margin for at tjene via amazon  og - du har mange andre omkostninger - returvarer, garantivarer og og - drift af site - regnskab, bank osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 17
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak, ville det så sige at jeg ikke skal tænke så meget over moms i UK? 


Mine udgifter in total er omkring 800,- i tools, amazon subscription, regnskab - Uden prepcenter og amazon fees. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sen112:

Okay tak, ville det så sige at jeg ikke skal tænke så meget over moms i UK? 


Mine udgifter in total er omkring 800,- i tools, amazon subscription, regnskab - Uden prepcenter og amazon fees. 

du skal tænke UK moms alene i forhold til din konkurrencedygtighed - kunden betaler den - men ikke i forhold til dine indtægter og udgifter - de er alle alene uden moms

Udgifterne kan jeg ikke sige noget om, men der er ikke mange der får en bank til under 3000 kr alene til det - og det er ikke sikkert det er let heller med meget UK salg - men det må du jo checke med bankerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)