Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kalkulerer prisen på mit produkt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
En venlig sjæl som vil hjælpe mig at kalkulere pris på mit produkt jeg skal sælge online? :)

Køber produkt for 50 kr.
Tranport per produkt ca. 3 kr
Importmoms 25 pct.
Omkostninger til emballage, pensopay ca 3kr per produkt
Moms 25 pct

Ved om jeg har glemt noget. Jeg ved nogenlunde hvad en fair og fin pris kunne være, men er usikker på om jeg skal kalkulere flere ting end overnævnt.

Hvad burde jeg ca. sælge dette produkt for?

Daniel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

importmoms betaler du ikke - men bogfører og angiver - hvis du er momspligtig - moms skal slet ikke med i regnestykket - så udgifter 56 kr (og evt importgebyr samlet - hvis du kun køber ET af gangen kan 160 kr gebyr jo ødelægge alt) og hvad vil du så tjene - det kan vi da ikke ane - hvad koster sådan et produkt hvis man søger via nettet - så ved du måske hvad du kan tage

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John

Jeg er moms registreret og køber flere tusinde produkter ad gange :)

Tror jeg kan nemt sælge produktet til ca 100 kr per styr inkl. moms.

Igen er jeg ikke sikker på regnstyrket om det vil betale sig og hvor meget vil jeg evt. tjene per produkt med dette beragning.

Mvh Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du sælger for 100 inkl moms så er det jo 80 kr uden moms og så skriver du at dine udgifter uden moms er 56 kr - så er det jo let at sige du har 24 kr i fortjeneste - OM det er nok - hvis du sælger 1 mio styk og har 24 mio i lommen - så er det vel ok - men sælger du 2 stykker og skal lønne dig selv og måske have andre udgifter end de 56 kr (hjemmeside - returvarer - reklamationer - regnskab - bankkonto - og og og) så er det nok ikke godt

Ingen kan sige det ud fra dit spørgsmål men - glem alt om moms når du regner for det er ikke hverken udgift eller indtægt - moms ligger helt uden for overskud/underskud - helt for sig selv og betales af slutkunden - og giver ikke dig udgift eller indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Umiddelbart vil du med disse tal have et dækningsbidrag på 24 kr hver gang du sælger et produkt. Alle priser regnes excl moms, da moms ikke påvirker dit resultat

Salg                      80,00

Vareforbrug                                 50,00

Trasport                                        3,00

Emballage osv                               3,00

Ialt                                             56,00

Dækningsbidrag (80,00-56,00)     24,00

Om det kan betale sig eller ej kan ingen svare på. Er det noget du skal leve af?, hvordan er resten af dit setup?, har du kunderne, eller skal de skaffes først?, hvor mange sælger du om måneden ? osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)