Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have vare hjemme på lager???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Når man sælger vare fra i internetshop, så mener nogen man bør have varerne hjemme eller mindst et antal. Andre mener at det fint nok først og bestille hjem når kunden har købt og betalt. 

Hvad vil jeres råd umiddelbart være? 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kommer meget an på hvilke varer det er, og hvad der oplyses til kunden.

Hvis du først skal bestille varen hjem, vil det forlænge leveringstiden til kunden. 

Hvi kunden ved at den vare han ser på og ønsker at købe har (7 dages leveringstid) så kender kunden betingelserne. Derimod hvis kunden tror at det er 2 dages levering og der går 7 dage, så vil det give negativ respons.

Du kan også forstille dig at du har nogle varer på lager og andre vare skal bestilles hjem. Hvis kunden så bestiller en ordre med lager + skaffe varer, skal så hele ordren vente, eller skal det sendes som 2 pakker (ekstra omkostning).

Nøgleord: Klar information til kunden

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo se på dig selv. Hvad vil du helst? Bestille en vare som de skriver sendes dagen efter - 
eller
bestille en vare, som måske først kommer om 14 dage?

Omg levering er et af succeskriterierne ofte - og en årsag til at vi gennemfører handlen, men hopper videre, hvis den står som ikke på lager - eller måske værre, først skal sendes, og sendes fra fjernøsten og vi selv skal stå for told, gebyr og moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer da 100 % an på varen. Bestiller jeg en sofa til 80.000 kroner, så har jeg nok en formodning om at den liiige skal produceres først, da det nok ikke er dem de sprøjter ud hver dag. 

Jeg synes generelt at forbrugerne i dag er fuldstændig håbløse hvad angår forventning til lagerstatus. En ting er at vi stadig lever i en Covid-10, om vi vil det eller ej - hvilket giver udfordringer ift. lagerstatus. Men uanset hvor man handler, så har forbrugerne en forventning om at butikken har et lager på størrelse med IKEA. Faktisk burde man lige have 50 på lager af alt i alle farver og størrelser. 

Jeg har tidligere været sælger i et stort møbelhus i Danmark. Her var kunderne altid af den overbevisning at de bare kunne afhente samme dag. I sortimentet var der +2.000 forskellige møbler - mange i forskellige varianter, opstillinger, størrelser, farver, you name it - selv hvis man havde IKEA som lager og havde en af hver i alt på lager ville det ikke kunne lade sig gøre ift. plads - dernæst kommer økonomien. 

Sælger du produkter til 100 kroner er det sgu nok en god ide at have det på lager. Har du et let og hurtigt omsætteligt produkt er det nok en god ide at have det på lager. Sælger du et produkt som kan konfigureres, så giver det nok mening at bestille det hjem efter salget. 

Hvis folk brokker sig over 1 uge, 4 uger eller 8 ugers leveringstid fordi produktet skal bestilles hjem eller produceres - så kan du altid smide miljø kortet (særlig ved produktion). Når jeg solgte møbler med lang leveringstid var det nemt at lukke kunden ned ift. den klare forventning om at det blev leveret samme dag, ved at fortælle at vi producerer køber på bestillingen. Det er til gavn for miljøet og hjælper mod hele "køb og smid væk kulturen". 

Oplys hvad du sælger - så er det nemmere at forholde sig til. Min holdning er dog at vi danskere er super forkælet ift. leveringstider. Det kan ikke gå hurtigt nok. Det skulle jo gerne lande i skødet på os 10 min efter bestilling.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Rimeligt nok at der er 6-8 ugers leveringstid på eksklusive designermøbler, som oftest kun produceres på bestilling,

Men eksempelvis hos IKEA, i hvert fald i England, hvis altså møbelbranchen overhovedet er repræsentativ for den type vare selvstændig2021 påtænker at sælge på sin webshop, har man valgt kun at udbyde varer som kunden kan få med hjem.

Med hensyn til levering er kravene endnu vildere. Hos IKEA har man således valgt kun at tilbyde levering i de lande og områder hvor man (normalt) har lager- og logistisk kapacitet til at levere eller som minimum sende varen senest dagen efter bestilling.

Hos IKEA i England, hvor jeg selv har arbejdet, brugte vi omkring 10 år og en investering der til forveksling ligner det danske statsbudget for at få logistikken på plads. Indrømmet, helt så dyrt var det nu ikke, men vi taler stadig om et tocifret milliardbeløb. Indtil da, fra man først kunne bestille møbler online, måtte kunderne selv hente varerne i de fysiske butikker.

Vi, vurderede desuden, at enten skulle varen kunne leveres med det samme, eller slet ikke. Begrebet udsolgt (out of stock) eksisterede ikke i webshopsammenhæng; hvis varen ikke var på lager, blev den fjernet fra webshoppen.

Og så er jeg for øvrigt helt enig i at vi som forbrugere er både krævende, urimelige og forkælet, sig selv inklusiv, sagde pigen. Men hvis jeg bestiller en vare fra en dansk webshop, er forventningen, at varen bliver leveret dagen efter. Det kan endda irritere mig hvis jeg bestiller om morgenen og varen ikke bliver leveret samme dag.
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgelig siges at IKEA qua deres størrelse er meget svær at sammenligne sig selv med. De har kapital som meget få og har et koncept som indebære discount møbler du tager med under armen samme dag. Men der er jo mange ting i dag som først produceres på din bestilling i andre brancher - og det er vel ikke et problem? 

Hvis du virkelig har fundet den bil, sofa, et køkken eller noget tredje, så er du vel også parat til at vente lidt på at det er færdigt. 

ift. til de sidste du skriver - så er jeg helt enig. Jeg kan selv bestille noget på nettet og være ved at skumme over hvis det ikke er på lager, eller først leveres ! TO ! dage efter. Det er en sindsssygt forkælet holdning, men vi bliver jo også fodret med forbedringer hele tiden. Da jeg gik på min uddannelse havde vi besøg af Sinful og Proshop. De indførte levering samme dag. Faktisk kunne Proshop levere indenfor 30 min - helt frem til kl. 21 om aftenen mener jeg. Det er jo vanvittigt - og langt hen ad vejen både fedt, men også ligegyldigt. Det er mere et "fordi vi kan" leveringsstatement. 

Hvis vi skal komme retur til emnet, så afhænger det jo også virkelig af ens produkt. Sælger man søm og skruer, så giver det nok mening at de er på lager. Sælger man et køkken, plankebord eller en gaming pc - så har jeg det helt fint med at lortet først skal sammensættes. Virksomheder skal bare være meget bedre til at belyse hvorfor man vælger at producere på bestillingen. Du vinder stort på miljø og kunden for et produkt der er lavet specifikt til dem, fremfor noget der har lagt og samlet støv i 4 måneder.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Der selvsagt forskel på kundens forventninger i forhold til leveringstid afhængigt at produktet og butikken, men kender personligt kun få eksempler på webshops, eller butikker i det hele taget, som med succes først bestiller varer hjem, når kunden har købt og betalt, hvis altså vi antager at der er tale om gængse serieproduceret produkter.

Naturligvis kan de store drenge og piger i klassen opererer med forskellige former for sales based ordering og just-in-time inventory strategier, som det vistnok hedder på nydansk, hvor varerne produceres og leveres løbende baseret på salg uden nævneværdig behov for lagerbeholdning. Men for de små drenge og piger er konceptet generelt dødfødt, uanset om det måtte være godt for miljøet, og at vi som forbrugere måske burde og kunne handle anderledes.

Mange nye webshops [læs de fleste] går nedenom og hjem, ikke fordi forretningsmodellen som sådan er dårlig, eller fordi der er noget galt med produkterne, men fordi butikken i bogstavelig forstand ikke kan levere varen. Salg er det primære aspekt i enhver forretning, men salg forudsætter som hovedregel også, at man faktisk har noget at sælge, uanset om det er møbler, søm og skruer eller computere og så videre.

Og under alle omstændigheder, uanset hvad og hvordan og hvorledes man driver forretning, kan leveringen kan kun gå for langsomt. Eksempelvis på McDonald’s (i hvert fald i USA og England), ikke at amerikanske fastfoodrestauranter er direkte sammenlignelige med en dansk webshop, er personalet instrueret om at undskylde ventetiden, hvis der går mere end 30 sekunder fra kunden har afgivet sin bestilling, til maden er klar.

Så summa summarum, skal man have varer hjemme på lager? Svaret er ja, men der findes som sagt undtagelser.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 14. Mar 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går an på hvilke varer det handler om, og den forventede leveringstid

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)