Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indrivning af privat gæld

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål Vedr. et gældsbrev, da jeg har et privat gældsbrev med en person, hvor pågældende ikke, har overholdt betalingsaftalen.

Hvad kan jeg gøre, for at inddrive den resterende gæld?

Hvad er mine rettigheder/muligheder? 

Personen har underskrevet underskrevet gældsbrevet.

Håber der er en der kan hjælpe 

god dag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Da fordringen vel er kendrt - så kan du skrive til betaleren at du nu om senest f.eks 10 dage sender restgælden til inddragelse ved inkasso . og at skylder kommer til at betale de ekstra omk

Der skal jo være klar aftale og ikke stå noget der gør, at du ikke kan kræve hele gælden indfriet vil udeblivende betaling, i jeres gældsbrev

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Klen:
Hvad kan jeg gøre, for at inddrive den resterende gæld?

Det kommer meget an på om personen er i stand til at tilbagebetale gælden - Hvis vedkommende er insolvent kan du godt glemme alt om det og så ender du bare med selv at skulle betale alle omkostninger.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klen

Det kommer meget an på hvad der står i gældsbrevet.

Hvis gældsbrevet er udformet rigtigt, kan der foretages udlæg i skyldnerens værdier, såsom bil, huslejedepositum og forudbetalt leje, meget værdifulde indbogenstande m.v. Hvis du kender skyldner, ved du sikkert noget om hans værdier og det kan vi tale om.

Hvis du sender mig en PB med kopi af gældsbrevet, skal jeg fortælle dig hvilke rettigheder du har og evt. hjælpe dig med at inddrive dit tilgodehavende uden at det koster dig noget andet end retsafgiften hvis der ikke kommer penge eller værdier i kassen. Hvis der foretage retslig inkasso, er det skyldneren som skal betale omkostningerne.

Som andre har skrevet, tager fogedretten ikke sagen før 6 måneder efter at insolvens-erklæringen er afgivet. Først derefter kan sagen behandles i fogedretten. 

Hvis du ikke kan skrive PB og/eller vedhæfte gældsbrevet, gå ind på den hjemmeside som er anført nedenfor og brug mailadressen der til at sende på.

Mvh

Jørgen

 

 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke nogen specifikke formkrav til gældsbreve. Du gør dog kun dig selv en tjeneste, ved at retsplejelovens paragraf 478 fremgår. Det betyder gælden kan sendes til fogeden uden fare for indsigelser. 

Om paragraf 478 fremgår eller ej er dog essentielt lige gyldigt. Du har stadig et grundlag for en inkassosag. 

Jeg har nogle kontakter i inkassobranchen, send mig en PB hvis du vil have et nummer eller en email. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)