Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nemmeste (og billigste) lønsystem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i samarbejde med min kæreste et ApS selskab, og er netop ved at finde ud af hvordan vi får udbetalt den første løn, men jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan vi gør det nemmest/og billigst. 

Som udgangspunkt er der un én af os der skal have udbetalt løn og kun ved behov - ikke hver måned. Desuden kunne jeg forestille mig, at virksomheden senere godt kunne stå stille i perioder med andet arbejde, og vi vil derfor gerne undgå at skulle betale et dyrt månedligt abbonement, men helst også at skulle lave månedlige nulindberetninger (det vil være sådan en ting, som vi kommer til at glemme). 

Jeg har selv fundet to løsninger, men er i tvivl om vi får den rigtige funktionalitet eller betaler for for meget. 

1) Opgradere til Dinero Pro (vi har Dinero basis i dag) og derved få Dinero løn og 1 lønseddel per måned med.

2) Bruge Dataløn, men jeg kan ikke helt gennemskue om man skal betale et månedligt abbonement. 

Hvilken løsning ville I vælge. Eller har I andte?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har betalt løn via Dinero Pro til én medarbejder, og det har fungeret fuldstændig problemfrit - du skal dog selv overføre lønnen til dig selv og A-skat, ferie osv.,  men Dinero klarer alle oplysningerne til Skat osv. - jeg synes det har forløbet problemfrit. 

Jeg havde egentlig tilmeldt mig Dataløn, som du også nævner, og her var de meget flinke og professionelle med at hjælpe, men Jyske Bank afviser at lave overførselsaftaler med IVS selskaber, så det gik i vasken og jeg valgte derfor Dinero Pros tilbud om løn til én. (jeg havde dog i forvejen Dinero Pro aht den gode tekniske support de tilbyder, så det var ikke en ekstraudgift for mig) Som du vel ved skal man have en overførselsaftale med banken for at Dataløn kan overføre løn og skat. Dataløn hjælper gratis med at man indstiller sin konto korrekt f.eks. i forhold til nulindberetninger. 

Det er lidt svært at gennemskue hvad Dataløn koster når alt bliver lagt sammen, men det bliver nok lidt billigere end et månedsabonnement på Dinero Pro(sidstnævnte har jo også to forskellige priser afhængig af om man betaler månedligt eller årligt) Prisen er forøvrigt steget på det seneste hvor de har nærved monopol...

Jeg vil næsten råde dig til at kontakte Dataløn telefonisk og få udredt helt præcist hvad det kommer til at koste - så har du et godt vurderingsgrundlag. - men som sagt - Dinero Pro løn til én medarbejder fungerer uden problemer og er meget nemt at bruge. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Så vil jeg helt klart anbefale at enten opgradere til Dinero Pro eller kigge på Salary basic hvor det koster dig 19,- kroner per lønseddel :) 

Hvis det er, så har jeg en aftale med Dinero Pro gennem Startup Central hvis det kunne have interesse.

Med venlig hilsen
Mathias

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan helt klart anbefale dig at få et lønsystem, som klarer så meget som muligt. Der er flere, som automatisk både kan overføre til Skat og lønmodtager samt overføre posteringerne til dit regnskab. Du kan finde mange lækre funktioner og priser her, f.eks. der, hvor du kun betaler pr. lønseddel, men uden abonnement:

https://regnskabsguiden.dk/loensystemer/

Det er et ganske ikke-uvildig råd, for jeg står selv for listen :-)

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Æhh,

Letløn hos told og skat - det koster gratis og kan omtrent det det skal kunne hvis der er tale om små payrolls.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er jo oplagt også lige at nævne Danløn og Salary, men jeg vil også stærkt anbefale at I får hjælp til at få styr på det ansættelsesmæssige (direktørkontrakt/ansættelseskontrakt) samt spørgsmål om evt. ferie, atp, kørselsgodtgørelse, fri-telefon, m.v.

Når det først kører, så vil det oftest være ganske enkelt, men det kan blive noget frygteligt rod hvis I kommer forkert igang.

Prisen for dinero pro svarer til 147 lønsedler i et lønsystem om året (med automatisk overførsel) så det skal ikke være det som får jer til at opgradere. Og et lønsystem uden automatisk overførsel og indberetning er i min bog spild af tid.

vh Steffen

 

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Jeg har kun gode erfaringer med Salary. Det er let at komme igang og det håndterer også dine 0-indeberetninger. Der er automatisk overførsel via NETS og automatisk bogføring i Dinero Pro. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)